Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er machines die alleen deeg kneden en laten rijzen?

Ik bak nooit in de broodbakmachine, gebruik het ding alleen om te kneden en te rijzen. Ik vul het brood met allerlei noten, rol het op en bak het in blikken in de oven Dus de bakfunctie hoeft er niet op te zitten. Maar kneden is een tijdrovend en zwaar karweitje dat ik graag uitbesteed!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De klassieke kitchen aid werkt goed. Kenwood en miele hebben ook prima varianten. Je kan hier dan een deeghaak inzetten en hem op rustig tempo een tijd laten draaien met je ingredienten er in. Na een tijdje heb je prima deeg.
Zijn wel vrij prijzig die dingen, maar je kan ze voor veel dingen gebruiken en maakt een hoop werk in de keuken een stuk aangenamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een mixer, geen gewone mixer die je vast kan houden maar een vaste mixer met een kom eraan. Rijzen doet het deeg vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een BBM verwarmt ook licht tijdens het rijzen, dus een mixer is geen goede vervanging.
Er zijn, ook voor de thuisbakker, speciale deegkneders op de markt. Zie onderstaande link maar, zoals gezegd, ook KitchenAid Heavy Duty voldoet prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding