Is het verstandig om een vuilafscheider te kopen bij een nieuwe CV?

In mijn offerte voor een nieuwe CV heeft men als advies gegeven om ook meteen een vuilafscheider te kopen voor plm 60 euro. Die zou moeten voorkomen dat corrosiedeeltjes in de ketel terecht komen. En daarmee ten goede komen aan levensduur, verbruik en onderhoudskosten

Die corrosiedeeltje zouden worden aangetrokken door de magneet die heden ten dage verplichte A-labelpompen hebben.

https://www.cvtotaal.nl/blog/vuilafscheider/

2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar ik zou van de leverancier/installateur een schriftelijke verlenging van de garantie eisen indien die 2 elementen zijn toegevoegd!

Antwoorden (1)

Het zit zo dat als de miniscule metaaldeeltjes in het systeem terechtkomen zei voor defect/verstopping kunnen veroorzaken. Deze magneet zal die stukken incasseren met als resultaat minder slijtage -> levensduur, onderhoud etc.

Mijn aanbeveling zou zijn om deze vuilafscheider aan te schaffen, wellicht scheelt u het 2 a 3 jaar levensduur.

Mvg,

KingKhayan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Nee, de magneet zit in de pomp; niet in de vuilafscheider. Maar de magneet zou metaaldeeltjes in de pomp aantrekken zodat daar ophopingen ontstaan