Waarom trilt mijn wasmachine?

Ik heb sinds een week een nieuwe wasmachine. De machine staat in de badkamer op een betonnen vloer. Deze vloer is gestort bovenop een houten vloer. Ik woon nl in een oud appartement volledig van hout en steen. Bovenop de wasmachine staat de droger.
De wasmachine stond eerst op van die rubberen trillingsdoppen. Deze heb ik weggehaald omdat in de badkamer de droger tijdens het centrigureren nogal trilde. Maar nu komt het: nu de wasmachine dus op zn eigen pootjes op de betonnenvloer (en daaronder weer de houten vloer) staat trilt de kamerernaast ' helemaal weg' tijdens centrifugeren.?? En in in de badkamer zelf is het behoorlijk stil. De droger staat nu bovenop de wasmachine op rubberen trillingsdoppen.

Wat te doen zodat en de aangrenzende kamer en de badkamer en droger zelf niet helemaal wegtrillen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K
Rieneke1
10 jaar geleden
Staat de machine wel waterpas?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan Rieneke1

Het beste antwoord

Zet hem eerst eens waterpas. Op de bladbovenkant een lange waterpas leggen over het midden. De pootjes aan de onderkant kun je verstellen door links of rechtsom te draaien. Twee keer doen. 1x van links naar rechts. En 1 x van voor naar achterzijde. Dan een weekje proberen en na stellen. Beginstand van de pootjes....helemaal indraaien voor je begint met stellen. Als dat niet helpt is het vliegwiel achter de trommel uit balans of andere zaak niet goed in bijv. Trommelophanging..... Daarvoor mag je de monteur laten komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Machine helemal waterpas gezet.
De machine blijft , van binnen uit erg trillen. Maakt ook veel herrie
Vooral aan het eind van de cyclus.
Toch maar monteur gebeld deze komt vrijdag.

Andere antwoorden (2)

Heb je de transportpinnen er wel uitgehaald langs achter
omdat de trommel niet zou bewegen tijdens het transport wordt deze geblokkeerd door pinnen
Robby
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn wel pinnen (lange schroeven) verwijderd door de leverancier die de machine ook heeft geplaatst en aangesloten. Ik heb em zelf alleen op de juist plek geschoven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de transportschroeven er in zitten, dan trilt ie juist niet, want dan kan de trommel niet draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jodenhartogh !!!!!!!!
Dan kan hij wel draaien omdat alleen de vering van de trommel wordt geblokkeerd Bedankt voor een onjuist minnetje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb jij een andere dan ik. Bij mij wordt het Vsnaar-wiel geblokkeerd. Draaien wordt dan onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb jij een specialeke. Ieder was machiene die uit de fabriek komt daar wordt het veringssysteem van de trommel van geblokeerd door middel van pinnen. Ik vraag mij dan af hoe je een v riem gaat blokkeren die je dan van buitenaf kunt ontkoppelen zonder dat je het achterpaneel moet afnemen. Ik bebrijp ook niet dat ze een klem op een v riem gaan plaatsen met het risico dat ze deze beschadigen tijdens het transport,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo zie je maar weer. Nooit te oud om te leren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe wordt dan de V riem geblokkeerd want daar ben ik wel benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schroeven gaan door de achterzijde van de machine in de spaken van wiel waar de v-snaar overheen gaat. Zal eens kijken of ik er een fotootje van kan maken.
Je schrijft dat je hem alleen op zijn plaats geschoven hebt.
Maar aangezien geen enkele vloer perfekt vlak is hebben de pootjes mogelijk niet meer alle vier voldoende contact/steun op de vloer.
Minstens één van de pootjes is omhoog of omlaag te draaien. Daarmee zorg je dat de machine (gewoon in de uitstand) niet meer wiebelt.