mijn vaatwasser merk miele type g 579 sc pakt geen water, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

wij hebben 2 maanden terug een vaatwasser gekregen, daar wij nog geen aansluiting hadden, hebben we die eerst gemaakt, nu is dat sinds vandaag voor elkaar en hebben de vaatwasser aangesloten, eerst hebben we de filter schoongemaakt, zout toegevoegd, glasspoelmiddel toegevoegd, en toen eerst een proefrit gemaakt, maar daar kwamen we er al snel achter dat die wel zijn programma pakte maar geen water naar de machine aanvoerde, nu hebben we er een paar liter water in gegooit, en plots ging die wel zelf water aanvoeren, maar helaas was dit van korte duur, want nadat die het water had afgezogen, en weer water heen moest pompen deed die weer hetzelfde(Geen water aanvoeren) nou is mijn vraag weet iemand hoe het kan dat die geen water zelf aanvoerd, maar wel water aan kan voeren als je er water in gooit, en wat het misschien kan zijn .

alvast bedankt.

gr jose

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deed de vaatwasser het bij de vorige eigenaar wel?
Als ik zo lees is de klok in de war en om dat te laten repareren is erg kostbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben dat eens gehad en toen bleek het waterslot op de slang op slot te staan.kijk even na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vaatwasser deed het bij de vorige eigenaar prima, ze deden hem weg omdat ze nieuwe keuken met inbouw kregen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de vaatwasser rechtop of liggend vervoerd?
Weet niet wat dit voor effect heeft.

Het beste antwoord

Dit is echt het waterslot. Het waterslot zit op de kraanaansluting en bij een miele is dit tevens de waterklep. Dit betekent dat zodra er water opgehaald moet worden deze klep bediend word. Dit gebeurd nu dus niet en dat kan twee oorzaken hebben:
1. De klep is defect. Dat kan door kalkafzetting gebeuren. Een beetje azijn in de slang gieten kan dan al helpen.
2. Er zit water in de lekbak. Indien er water in de lekbak zit word de klep niet bediend omdat de afwasmachine "denkt" dat er waterlekkage is. De lekbak is de meest onderste plaat van de afwasmachine. Daar kun je bij komen door het schot onder de deur weg te halen. Dan kun je ook zo zien of water in ligt. Dit hoeft niet ernstig te zijn, want het kan gekomen zijn door het verplaatsen van het apparaat. Wanneer je nu het water kan wegzuigen, evt. met een handdoek, dan zal deze het waarschijnlijk wel weer doen. Er zit een vlotter in deze lekbak. Ik weet echter niet bij jouw type waar deze precies zit. Maar als je deze omlaag drukt dan zou die ook gewoon weer water moeten pakken.
Ik heb zeelf ooit een klein gaatje in de lekbak gemaakt, omdat toendertijd de vlotter iets te gevoelig was afgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die schot onder de deur heb ik er af gehaald, maar ik kom niet bij een lekbak terecht, en dit is mijn eerste vaatwasser dus nog niet zo veel verstand, heb nu de slang van de kraan afgedraaid en in azijn liggen, dus hopen dat die zo iets oplost, en dan proberen of ik azijn er door kan gooien, alvast bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles nagelopen, de aquastop geprobeerd met azijn schoon te maken, maar daar was het buisje snel vol en liep niet door, na alles droog te hebben gemaakt deed mijn man de stekker erin en poef alles uit, toen op zijn zij gelegd en schroeven verwijderd, alles was zeiknat binnenin, dus een lekkage waarschijnlijk veroorzaakt door een verstopping, dus nu hebben we voor hem een enkeltje rova in gedachten, en maar is kijken voor een apparaat dat het wel doet, ik wil iedereen bedanken voor reacties. Gr jose

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen:

zet de kraan eens open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zo blond was ik ook nog niet, die staat helemaal open, anders zou die ook geen water kunnen pakken als ik er water onder in gooi, zit wel een aquastop op.
Waterslot, wat tussen de kraan en machine zit, gecontroleerd..... Kan verstoppen door kalkafzetting.