Kan een kapotte vriezer zorgen voor 500 kWh stroomverbruik?

Heb mijn meters ingevuld en kwam er achter dat ik ruim 500 kWh meer had verbruikt dan vorig jaar. Wij hebben verder geen nieuwe apparaten er bij gekregen en de vaatwasser is zelfs uit huis gegaan, dus die hadden we toen nog! Nu kwamen wij in juli 2015 erachter dat de vriezer niet tot nauwelijks meer koelde. Deze staat in de garage en dus niet in handbereik, deze is net een paar week geleden opgehaald alleen hij zat nog aan stroom (dom dom)

Kan dit het zijn dat ik nu extra heb verbruikt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ja, 500 kWh stroomverbruik is normaal voor een oude diepvries. Als de vriezer stuk is en 2x zo vaak aanslaat of draait ( wat heel goed mogelijk is), dan ben je er al.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ en deze link gaat nog niet eens om een kapotte vriezer, enkel om een oude.