Als je een inbouwkoelkast met vriezer koopt, bouwt de winkel hem dan ook in?

Mijn koel/vriescombinatie is nu 18 jaar oud en werd door Bruynzeel samen met de keuken geplaatst toen ik mijn appartement betrok. Sommige onderdelen (kleppen, laden en bakjes) zijn nu kapot en hij begint ook wat te roesten. Ik begin dus over een nieuwe inbouw koel/vriescombinatie te denken. De houten deuren moeten natuurlijk opnieuw gebruikt worden en naar links open gaan. Zorgen witgoedwinkels voor de inbouw? Of waar moet ik anders zijn?

1.2K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb dat nu twee keer zelf gedaan het is erg simpel. Bij de inbouw koel/vries zitten handleidingen hoe je dat moet doen. En soms kan je ook gewoon de oude schuifjes van de vorige gebruiken. Het is niet meer dan koel/vries in de kast zetten. (Bezorger wil daar vaak bij helpen)
Waterpas zetten, stekker aansluiten. De 2 schuifjes vastzetten aan de koelkast deur en 2 schuifjes aan de vrieskast deur. Als je de koel/vries online besteld kun je altijd aangegeven naar welke kant de deur open moet gaan.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met de webshop inbouw.nl
Daar kun je precies zoeken op de maat van je kast, zodat je inbouw koel/vries ook goed in de kast past.
zondag
8 jaar geleden
Bedankt voor de tip maar daar begin ik niet aan. Ik ben 71 en jij bent jong. Wie gaat die koelkast uit zijn kast tillen, de apparaten op straat zetten en afvoeren? Die koelkast staat hoog. Hoe zit het met de stekkers en draden achter die apparaten? Wie gaat die deuren de andere kant op laten draaien. Krijg je een plens water van de schijf over je heen als je het koelgedeelte uit de kast trekt? Wie plakt er duct tape op de mond van je partner als hij tekeer begint te gaan bij dergelijke doe-het-zelf activiteiten? :) En ga zo maar door. Gemak dient de mens dus laat ik het een firma doen
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Haha ik begrijp het. Ik moet zeggen dat de leverancier van inbouw.nl mijn oude koel/vries uit de kast heeft gehaald en de nieuwe erin heeft gezet. (Moest eerst de stekker in het stopcontact steken) De oude heeft hij mee genomen dat kon ik aangeven op de website. Alleen het waterpas zetten had ik zelf moeten doen, maar ik gad mazzel hij stond al meteen goed. En het deurtje moest ik zelf doen. Ik had trouwens geen idee van je leeftijd ;-) Maar dan snap ik wel dat je daar geen zin in hebt. Ik denk wel dat de meeste bedrijven een installatie monteur hebben maar dat je daar dan extra voor moet betalen.

Antwoorden (1)

Witgoed winkels zorgen niet voor de inbouw. Daar hebben ze geen mensen voor in dienst. Keukenwinkels wel. Maar die zijn in het algemeen aanzienlijk duurder dan witgoedwinkels en dan komt daar ook nog eens het arbeidsloon bij.
Het inbouwen van een koelkast is niet ingewikkeld, kijk eens of je een handig familielid of handige buurman hebt.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mijn dochter is het witgoed (vaatwasser en koelvriescombinatie) korte tijd geleden, ingebouwd door personeel van de witgoedwinkel, informeer ernaar, dan weet je wat ze wel en niet doen. De ene winkeleigenaar kiest daar wel voor, de andere niet.
zondag
8 jaar geleden
Ik ben vanmiddag bij de Media Markt geweest met mijn vraag en zij bouwen een koel/vriescombinatie inderdaad op verzoek in. Het is nu alleen nog een kwestie van de maat van mijn apparaten nemen en nieuwe uitkiezen.