"Leven" wasmachines écht langer met Calgon?

Iedereen kent de reclame slogan van wasmiddelproducent Calgon. "Wasmachines leven langer met Calgon!"
Blijft een wasmachine daadwerkelijk langer functioneel als er met Calgon wordt gewassen, i.p.v. wasmiddel van een ander merk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Calgon is geen wasmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik was altijd onder de indruk dat dat wel het geval was. Maar blijkt maar weer dat ik duidelijk geen verstand heb van wasmachines en aanverwante zaken...

Antwoorden (3)

Nee. In de meeste gebieden in nederland zit maar weinig kalk in het water en heeft het gebruik van calgon of andere tovermiddelen nauwelijks effect.
Over de levensduur van de machine gebruik je -als je het voorschrift volgt- haast een machineprijs aan chemicalien dus financieel is het zeker niet aantrekkelijk.
Wat calgon in het milieu doet weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Calgon is geen wasmiddel en Calgon is nauwelijks of niet werkzaam. Zie het onderzoek van Radar (bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks aan toe te voegen. Ik heb het betreffende item ook gezien op tv en het klopt idd....Calgon is grote flauwekul.
calgon is een soort ontkalker,je kan net zo goed af en toe bijv,bij donkere kleding,een keer een scheutje azijn er bij doen,de kleuren blijven mooi,en het ontkalkt gelijk je wasmachine.