Kan iemand me vertellen hoeveel stroom een elektromotor van een wasmachine verbruikt?

Hoeveel watt verbruikt een elektromotor van een wasmachine of een droogtrommel ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
Reddie
4 jaar geleden
Van een wasmachine, of een droogtrommel, of een föhn, of een scheerapparaat of een stofzuiger, of een ventilator, of een koelkast, of een tv, of een magnetron, of een ...... Wat maakt het uit het is toch allemaal hetzelfde.
Je kunt bij elektronica winkel of bouwmarkt een verbruiksmeter kopen. Dan kun je het precies nameten.
Bordensteker
4 jaar geleden
Ergens hoort hier inderdaad een kadertje bij met “Let op!”
Deze vraagstelling opent namelijk ook de deur naar correcte antwoorden die een verkeerde indruk kunnen achterlaten.
De door een motor van een droogtrommel verbruikte stroom moet je niet achteloos in één adem noemen met de stroom opgenomen door een wasmachine.
“Vanzelfsprekend kost het elektrisch vermogen om de lucht te verwarmen. De verwarming gebeurt met een verwarmingselement, wat een hoog energieverbruik tot gevolg heeft. Andere typen wasdrogers gebruiken gas- of warmtepomptechniek, dit om het energieverbruik te beperken.” zegt Wikipedia.
En een wasmachine moet zelfs water verwarmen. Nog zo’n stroomvretende functie.
LeonardN
4 jaar geleden
@Reddie Nee, dat kan enkel als de motor (of het onderdeel wat je binnen dat apparaat wil meten) het enige is wat stroom verbruikt binnen dat apparaat. De vraag is gemankeerd omdat er naar mijn idee een hoop elektromotoren zullen bestaan, met allemaal een ander verbruik. Je zou hoogstens een range aan kunnen geven 150-350 watt (ik roep even wat).

Antwoorden (1)

Ik denk maximaal 300W bij vol centrifugeren. Gewoon de trommel ronddraaien bij wassen houdt het wel op bij 100W
Bij een droogtrommel nog wat minder want die draait langzaam.
Toegevoegd op 16 mei 2019 14:58: tekst
4 jaar geleden
Reddie
4 jaar geleden
Ja, je kunt gewoon wat gokken. Vraagsteller weet toch niet over wel apparaat het gaat. Dus wat maakt het uit.