Je kunt een htc sensation niet jailbreaken.

Jailbreak (letterlijk: (gevangenis)uitbraak) is een Engelse term voor de handeling die het mogelijk maakt om op een iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV softwaretoepassingen te laden die niet door de firma Apple geautoriseerd zijn.

DE HTC Senation draait op het besturingssysteem Android. Op Android toestellen kun je wel een custom rom flashen (installeren).

Custom is Engels en staat eigenlijk voor custom-built wat in het Nederlands betekent; naar wens gebouwd. In de mobiele wereld wordt het vooral gebruikt voor een aangepaste uitvoering van (onderdelen van) een telefoonsysteem door gebruikers. Dit in tegenstelling tot de standaard- of fabrieksuitvoering, die Stock wordt genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om je Android toestel te kunnen flashen moet je deze eerst rooten. Android-smartphones zijn (wel in mindere mate dan hun Apple-concurrent) dichtgetimmerd, waardoor u maar beperkte toegang hebt tot allerlei systeemfunctionaliteiten. Door systeemtoegang op uw apparaat te verkrijgen (rooten) is het mogelijk om uit dit keurslijf te ontsnappen, waarna u allerlei interessante programma's kunt draaien en zelfs alternatieve firmware kunt installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

android kun je niet jailbreaken maar rooten, zie google voor een root voor je telefoon