Thee over je laptop-toetsenbord. Enkele toetsen beginnen wat stroef te worden. Wat nu?

Het is erg irritant typen. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

mazzelaar zeg dat alles dan nog werkt maar dat is toch wel een precies werk je dat je beter kunt over laten aan laptop reparateur . je kan het hele toetsenbord laten vervangen maar dat is nogal prijzig maar de toetsen los halen is ook erg link en grote kans dat je uiteindelijk toch het hel bord moet vervangen niet zelf aan prutsen maar echt even naar de laptop reparateur

ik zou kijken of je misschien wat met een verzekering kunt doen. En zeker niet zelf aan gaan prutsen zoals eerder al werd gezegd.

Van elk laptopbordje kun je een vastzittende toets aan de onder- of bovenkant opwippen met een kleine fittingschroevendraaiertje en eruithalen. Dit gaat in 2 stappen dus eerst onder en dan boven - of andersom. In het centrale gaatje zit soms een veertje - bij laptops meestal nooit. Maak het knopje schoon met een in wasbenzine gedrenkt oorstokje en met de andere kant van het stokje maak je het nu zichtbare busje mee schoon, de binnenkant niet te diep gaan en gebruik vooral WEINIG vloeistof. Dan knopje op zijn plaats klikken maar niet in 1 keer recht: eerst onderkant inklikken en pas daarna de bovenzijde, of andersom wat het makkelijkst gaat.

De toetsen weer echt 'gangbaar' maken gaat zo goed als zeker niet lukken. De rommel zit IN het toetsmechanisme, en daar kom je niet bij. Je kunt door blijven werken en hopen dat de stroefheid vanzelf weer verslijt. Toetsenbord vervangen is zeker een optie, afhankelijk van merk en type laptop kan de prijs zowel knap hoog als zeer aanvaardbaar zijn. Dat dus eerst even goed controleren! Een extern toetsenbord aansluiten is ook nog een mogelijkheid, zo hoef je het stroeve toetsenbord alleen onderweg te gebruiken.

In het geval van een toetsenbord van een pc, zal ik een nieuwe kopen, dit hoeft niet, je kan proberen het toetsenbord uit de stekker te halen en op zn kop en rustig te tikken dat de kruimels weggaan, en overige restjes wegvegen, en met een wattenstaafje tussen het toetsenbord heen gaan. In het geval van een laptop kun je de toetsen eruit halen, aangezien dit een eng idee lijkt is er ook een andere oplossing, maar als je ze eruit haalt voorzichtig met een wattenstaafje schoonmaken met alcohol of water, LET OP NIET TE NAT! EN DOE DIT ALS DE LAPTOP UIT IS! Als je de toets er NIET uit wilt halen, kun je de toetsen voorzichtig optillen met iets duns, zoals een schroevendraaier of je nagel, als ie wijd genoeg is ga dan met het dunste wattestaafje dat je hebt om de toets heen, probeer dan te toetsen, als t goed is werkt het, bij mij werkte het wel. maar let op, DOE DE LAPTOP UIT, OF TOETSENBORD UIT DE STEKKER! doe je dit niet, kun je kortsluiting veroorzaken En/Of zelfs in het geval van een laptop, de laptop kapot maken. Belangrijk: Haal de toetsen er niet uit als je nog garantie hebt, dan zal ik eerst contact opnemen met de fabrikant! Ik hoop dat je er iets aan hebt! Mvg, Cas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100