Thee over je laptop-toetsenbord. Enkele toetsen beginnen wat stroef te worden. Wat nu?

Het is erg irritant typen. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

mazzelaar zeg dat alles dan nog werkt
maar dat is toch wel een precies werk je dat je beter kunt over laten aan laptop reparateur .
je kan het hele toetsenbord laten vervangen maar dat is nogal prijzig maar de toetsen los halen is ook erg link
en grote kans dat je uiteindelijk toch het hel bord moet vervangen
niet zelf aan prutsen maar echt even naar de laptop reparateur
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben niet de minnaar hoor, maar ik heb zelf mijn toetsenbord eruit gehaald en alle knoppen eruit gehaald (acer laptop) om het schoon te maken, en alles werkt nog perfect (en schoon :p) .
capthavoc
12 jaar geleden
Tja dat is wel een risico wat je neemt
een gewoon toetsenbord durf ik wel aan maar een laptop toetsenbord ? liever niet
ik zou kijken of je misschien wat met een verzekering kunt doen. En zeker niet zelf aan gaan prutsen zoals eerder al werd gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van elk laptopbordje kun je een vastzittende toets aan de onder- of bovenkant opwippen met een kleine fittingschroevendraaiertje en eruithalen. Dit gaat in 2 stappen dus eerst onder en dan boven - of andersom. In het centrale gaatje zit soms een veertje - bij laptops meestal nooit.
Maak het knopje schoon met een in wasbenzine gedrenkt oorstokje en met de andere kant van het stokje maak je het nu zichtbare busje mee schoon, de binnenkant niet te diep gaan en gebruik vooral WEINIG vloeistof.
Dan knopje op zijn plaats klikken maar niet in 1 keer recht: eerst onderkant inklikken en pas daarna de bovenzijde, of andersom wat het makkelijkst gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toetsen weer echt 'gangbaar' maken gaat zo goed als zeker niet lukken. De rommel zit IN het toetsmechanisme, en daar kom je niet bij. Je kunt door blijven werken en hopen dat de stroefheid vanzelf weer verslijt. Toetsenbord vervangen is zeker een optie, afhankelijk van merk en type laptop kan de prijs zowel knap hoog als zeer aanvaardbaar zijn. Dat dus eerst even goed controleren!
Een extern toetsenbord aansluiten is ook nog een mogelijkheid, zo hoef je het stroeve toetsenbord alleen onderweg te gebruiken.