Mijn computer doet raar wat moet ik doen!?!

wanneer ik heb opstart zegt ie:

Checking file system on C:
The type of the file system is NFTS
Volume label is: HP (mijn pc-merk)

One of your disks need to be checked for `consistency` you may cancel the disk check (heb ik net gedaan), but it is strongly recommended that you continue.
Windows will now check the disk.

als ik hem opstart gaat ie wel aan, maar vaak doet mijn beeldscherm het dan niet, en die zit ook nog heel vaak vast, maar dan helemaal vast, de muiscursor ook enzovoorts...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem eens gewoon controleren als ze dat aanraden.
Kimath
12 jaar geleden
Ik zou proberen backups te maken, lijkt of je schijf aan het doodgaan is.
Hoe oud is de pc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die pc is een jaartje of twee oud, en de specs zijn nog prima hp pavilion elite 2gb ram
500gb Harde schijf
2.8ghz processor
G-Force 8600

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de hardeschijf defect is.
Seagate heeft een tool, SeaTools waarmee de status van de hardeschijf makkelijk te controleren is.

Met SeaTools kun je tevens beschadigde sectoren repareren. Indien SeaTools ernstige gebreken aantoont of meer dan een handje vol beschadigde sectoren vind is het advies (ongeacht of SeaTools de hardeschijf in werkende staat kan 'pleisteren') om de hardeschijf te vervangen. De harde schijf is in zo'n geval niet meer betrouwbaar en de kans is zeer groot dat de hardeschijf na enige tijd helemaal defect raakt, bovendien is er een zeer goede kans dat de harde schijf beduidend minder presteert dan voorheen.

Om belangrijke data te backuppen van de beschadigde hardeschijf kun je een USB stick gebruiken.