Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er analoge kilometertellers te koop voor fietsen?

Met analoog bedoel ik met een wijzer, zoals je ook in de auto meestal hebt. Ik weet niet zeker of dit de correcte term is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, bij de fietsenwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vroeger in ieder geval wel, met een wieltje dat door de band in beweging gezet werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze waren het zeker! Ik heb er jaren een gahd, die met een draadje aan de vooras vast zat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoiets?:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je om de wijzer gaat, hoeft het nog niet analoog aangedreven te worden. Bij analoge aandrijving, zit je met een wieltje op je band en dat trapt zwaarder en maakt geluid; verder wil dat ook nog wel eens slippen.
Een beter alternatief is een magneetje aan een spaak bevestigen dat vervolgens een zogenaamd reedcontact laat pulseren. De pulsen worden omgezet in een spanning en dat wordt leesbaar gemaakt met een metertje met wijzer. Vraag de locale fietsenboer en hij weet vast wel raad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt moeilijk vrees ik.
Vroeger had je die, aangedreven met een vorkje tussen de spaken en dan via een kabeltje naar de teller op het stuur. Ook waren ze er zonder snelheidsindicatie, alleen de gefietste kiliometers, die zaten op de vooras gemonteerd met een pennetje op een spaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vind ik een heel mooie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet, of deze firma nog bestaat, maar misschien kun je er iets mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding