kijkt een tft tv minder rustig dan een analoge tv?

heb sinds kort een tft tv, die bij dvd's erg goed beeld geeft. maar tv kijken lijkt de ogen sneller moe te maken dan mijn oude analoge tv. mijn vorige tv heb ik nooit hoeven aan te passen qua contrast ed. deze tv heb ik al best lang proberen te tunen qua kleuren. maar het blijft wat pijn doen aan de ogen en krijg geen natuurlijk & rustig beeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat hangt er vanaf van wat voor signaal jij aan je tv geeft sluit je hem digitaal aan met de voorkeur HD signaal en niet analoog. op analoog signaal is het beeld van je lcd meestal niet zo goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als bij DVD's de TV prettig kijkt, dan is er in principe niets mis met je TV. Dan moet je het zoeken bij het TV-signaal.