kun je tv kijken met een stick op een tv?

Ik wil graag boven draadloos tv kijken op mijn televisie voor de pc zijn er hiervoor sticks ontworpen. Maar kun je diezelfde stick ook gebruiken op een Samsung smart tv?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Er bestaan geen 'sticks' waarmee je op een smart-tv tv signalen kunt ontvangen.

Wel zijn er 'sticks' met een digitale indoor antenne waarmee je 'free to air' digitale tv programma's op een laptop of pc kunt bekijken. Je ontvangt dan het DVB-T signaal waarna de stick i.c.m. de meegeleverde software je pc/laptop mediaplayer gebruikt om het signaal zichtbaar en hoorbaar te maken. In de stick zit dan een digitale DVB-T tuner die alleen vrij te ontvangen kanalen doorgeeft.

Voor de smart TV is er zoiets niet, die moet je rechtstreeks via de antenne ingang en dan via de ingebouwde CAMlezer door een smartcard het signaal laten decoderen, of aan een Ziggo/UPC of Digitenne kastje aansluiten waarin een smartcard moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Helemaal juist.

Andere antwoorden (1)

Dat is helaas niet mogelijk. Heb zelf ook een Samsung Smart tv en wat ik zelf doe is gewoon het film op een USB stick zetten en die USB stick dan weer in de USB opening steken op de tv. Als jou TV een USB-ingang heeft natuurlijk.