Kun je een tv-kabel nog verlengen als je hem doorknipt?

Ik heb nu een TV om m'n kamer en wil daar natuurlijk graag zenders op. Er loopt nog een oude, ongebruikte tv-kabel door mijn kamer maar die gaat ergens de plint in. Kan ik op de plekken waar ik wel bij kan, de kabel gewoon doorknippen en dan alsnog verlengen naar mijn TV?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals in de andere antwoorden al staat zijn daar diverse mogelijkheden voor: coax-stekker monteren en een coax-verlengkabel er aan vastmaken, F-connectors en een F-koppelstuk gebruiken of een coax-verbindingsstukje gebruiken.
Het is natuurlijk wel van belang om te weten of er wel signaal op de kabel staat, als de kabel ergens uit de plint komt is het niet gezegd dat hij nog met de kabel of een oude TV-antenne verbonden is.

Het beste antwoord

Indien je een coax-kabel bedoelt kan dit heel makkelijk door middel van F-connectoren. (zie link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan dan moet je aansluitstukken kopen en die er tussen zetten zodat de kabel netjes aangesloten wordt. deze zijn te koop bij elke bouwmarkt.
12 jaar geleden
Je kan de kabel afknippen en vervolgens met een f-connector weer verbinden. Succes!

Toegevoegd na 18 minuten:
Andere waren me net voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geeft ook een speciale mof waar je twee uiteinden in kan monteren. Die zijn ook bij elke doe het zelf zaak te krijgen. Dat is wat makkelijker om een kabel te verlengen. Het is namelijk geen grote stekker die in de weg ligt maar bijna net zo dik als de coax kabel. En je kan het niet zomaar lostrekken.