Jip is beter, zowel lcd als led verbruikt minder dan de oude beeldbuis monitoren en tv's. Maar zou je toch LED aanraden (verbruikt het minst). Met de nieuwe LED schermen is er nu ook een beter contrast, resolutie, responstijd,... .
Het enige minpunt dat ik persoonlijk vind is dat je bij nieuwe schermen een 16:9 formaat krijgt (in de particuliere wereld) en geen 4:3 formaat (de vierkantige monitoren, is nog beschikbaar maar is heel duur).
Maarja nu de dag van vandaag word de resolutie van films overgedragen naar de 16:9 dusja, ook een + punt zeker ;-)
Kwa gezondheid: mja, weet ik nog niet zeker, de oude monitoren had een beter hertz toepassing, hoe meer hertz je hebt op een tv of monitor, hoe beter voor het oog.
Als ik het goed heb was het 160 hertz (bij sommige monitoren niet bij alle) het stond niet vermeld op het pappiertje maar was nu eenmaal zo. Dus nu de dag van vandaag heb je nieuwe tv's van rap 100 hertz. Vanaf de 100 vind ik oké ;-). Natuurlijk hoe verder je met het oog staat van het scherm hoe beter, hangt natuurlijk af dat het van een monitor is of tv's scherm, heeft zij eigen specificaties.
Toegevoegd na 3 minuten:
Enja het kan zijn dat er oude beeldbuizen misschien ietsje minder verbruiken, maar je moet ook weten als je een oude beeldbuis van 15 inch staan hebt en een nieuwe van 30 inch ;-) daar moet je ook aan denken hoe groter de oppervlakte hoe meer verbruik punt.