Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat mis ik als ik een tv koop zonder 'Smart TV'?

Op de website zie ik dat er zowel tv's bestaan die geschikt zijn voor 'Smart TV' als exemplaren die dat niet zijn, maar wat is het verschil? Waarvoor heb ik 'Smart TV' nodig? Of kan ik prima zonder?

6 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Smart tv betekent gelukkig niet dat je eerst een quiz met het televisietoestel moet overleven voordat je van zender mag veranderen. Wel is het een populaire term voor een allegaartje aan extra functies en diensten op een tv. Denk aan ingebakken verhuurdiensten voor films of de mogelijkheid om onlinevideo’s rechtstreeks op het grote scherm te bekijken.
Met een smart tv kun je het internet op. Je verbindt de tv via wifi of een kabel met je thuisnetwerk. Op een smart tv zijn allerlei apps geïnstalleerd waarmee je verschillende dingen kunt doen. Met Netflix en YouTube stream je video's, je kijkt gemiste uitzendingen terug of je bladert over internetpagina's.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
hiphophater
6 jaar geleden
Fijn, een antwoord zonder ingewikkelde termen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding