Wat mis ik als ik een tv koop zonder 'Smart TV'?

Op de website zie ik dat er zowel tv's bestaan die geschikt zijn voor 'Smart TV' als exemplaren die dat niet zijn, maar wat is het verschil? Waarvoor heb ik 'Smart TV' nodig? Of kan ik prima zonder?

6 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Smart tv betekent gelukkig niet dat je eerst een quiz met het televisietoestel moet overleven voordat je van zender mag veranderen. Wel is het een populaire term voor een allegaartje aan extra functies en diensten op een tv. Denk aan ingebakken verhuurdiensten voor films of de mogelijkheid om onlinevideo’s rechtstreeks op het grote scherm te bekijken.
Met een smart tv kun je het internet op. Je verbindt de tv via wifi of een kabel met je thuisnetwerk. Op een smart tv zijn allerlei apps geïnstalleerd waarmee je verschillende dingen kunt doen. Met Netflix en YouTube stream je video's, je kijkt gemiste uitzendingen terug of je bladert over internetpagina's.
6 jaar geleden
hiphophater
6 jaar geleden
Fijn, een antwoord zonder ingewikkelde termen!