Waarom flikkert mijn televisie beeldscherm?

Hallo,
Ik heb net voor mijn verjaardag een akai televisie gekregen.
Alleen mijn beeldscherm van mijn tv die doet raar.
Want de ene keer zijn de kleuren normaal en de andere keer zijn de kleuren van het beeldscherm heel donker.
Mijn tv kabel was kapot, dus ik had dezelfde van mijn zus geprobeerd die tevens het wel deed maar toen bleef het beeld raar doen.
Weet iemand hoe dit komt???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
34K

Antwoorden (1)

Een flikkering in het beeld kan veroorzaakt worden door een van de onderstaande zaken.

- TV instellingen, zorg ervoor dat de ‘energie bespaarmodus’ uitgeschakeld is.
- Inkomend signaal, zorg ervoor dat het inkomende signaal in orde is. Maakt u gebruik van een settopbox of externe digitale ontvanger, bekijk dan of het flikkerige beeld ook voorkomt op andere zenders. Indien dit niet het geval is, dan ligt de oorzaak bij de settopbox of uw kabel provider. Indien het probleem zich ook voordoet op andere zenders, bekijk hier dan de andere oplossingen.
- Storingen van andere apparaten, het kan zijn dat andere electronische apparaten zorgen voor storingen in uw tv. Verplaats daarom andere apparaten verder van de TV (zoals uw telefoon, tablet ,speakers, etc.)
- Stroomtoevoer problemen, om er zeker van te zijn dat het probleem niet in uw tv zit, koppel dan andere apparaten los van dezelfde stekkerdoos of stopcontact. Zet alle andere externe apparaten welke gekoppeld zijn met de TV uit. Zet vervolgens de TV aan en test het beeld.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller beter eerst kan proberen of het aan de coaxkabels ligt. Als ze de uiteinden omwisselt of 2 coaxkabels omwisselt is het probleem misschien ook opgelost en dan hoeft ze niet andere apparaten te verplaatsen.