Philips ambilight 7000 gebruiken mbv analoge kabel tv, maar geen ned 1? Waarom is ned 2 zo slecht? Kan ik eigen zenderindeling maken? UPC klant.

Toegevoegd na 22 uur:
Even voor de duidelijkheid. Ik wil graag antwoord op twee vragen, nl. 1. Ik heb een analoge installatie uitgevoerd. maar heb GEEN Nederland 1, dat wil ik natuurlijk wel. 2. Ik wil zelf een rangschikking in de zenders maken, hoe moet dit? Of kan dit alleen bij digitale installatie? De handleiding geeft geen antwoord.
(dat het beeld bij digitale tv beter is, dat weet ik nu wel, dus vergeet die opmerking maar).

Toegevoegd na 1 dag:
Dag Jackall. Bedankt, maar op mijn afstandbediening zit helemaal geen knopje met FIND (of vergrootglas). Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik op LIST drukken. Dan krijg ik de vraag of ik een Favorietenlijst wil maken. Druk ik dan op Ja, krijg ik de icoontjes van de gedownloade zenders (zonder Ned.1!) , waarmee ik echter niets kan doen. Er verschijnt alleen een sterretje bij de zender waarbij ik op OK druk. Ik kan echter niets verplaatsen of hernoemen!

Toegevoegd na 3 dagen:
Inmiddels blijkt dit een bekend (!?!) software probleem tussen UPC en Philips. Dmv een aantal sofware updates lijken alle problemen verholpen. Moraal van het verhaal: wanneer je een nieuwe tv koopt meteen controleren of de allerlaatste software geïnstalleerd is.
Hopelijk hebben andere kopers iets aan deze info.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De handleiding zit op de tv zelf. Daar kan je de stappen vinden waarmee je de zender volgorde kan vast zetten.

Wat betreft de ruis: dat is een vrij veel voorkomend probleem met moderne flatscreens. De verkoper had je hierop moeten wijzen. Bij normale analoge televisies zit diezelfde ruis net zo goed in het signaal maar valt veel minder op door de manier waarop die analoge apparaten werken. Bij de moderne digitale apparaten zie je ieder beetje ruis op het scherm terug. Daarom wordt ook aangeraden deze televisies zoveel mogelijk met een digitaal abonnement te gebruiken. Dan heb je dat ruis probleem niet (of iig: dat zou niet moeten).
Je kan proberen een versterker te gebruiken maar dat lost het probleem lang niet altijd op. Niet iedere zender wordt even goed door de kabel doorgegeven. Dat kan verschillende oorzaken hebben en is niet altijd te achterhalen. Al mogen de aanbieders wat meer moeite doen dit probleem op te lossen maar daar analoge pakketten geen prioriteit meer hebben zie ik dat niet meer gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Digitale TV maakt gebruik van beeldprocessing en sharpening om het beeld mooier, vloeiender en scherper te maken. Helaas heeft dat bij het bekijken van analoge signalen een negatief effect. Als er maar iets aan het analoge antennesignaal mankeert is dat direct zichtbaar op de TV.
Analoge zenders als Nederland 1 en 2 zitten op de lagere frequenties op de kabel. Dat betekent dat de kwaliteit hiervan sterk afhankelijk is van de verbindingen die de kabel maakt onderweg naar je televisie.
Controleer vanaf het punt dat de antennekabel je huis binnenkomt alle aansluitingen en aanwezige splitters. Haal splitters er tussenuit en controleer telkens of er verbetering is. Beweeg met kabels en hou het beeld in de gaten.
Meestal is het probleem dat de mantel van de kabel niet goed vastgeschroefd is, of de mantel is geoxideerd (oude kabels).
Haal ook een via de antennekabel aangesloten video- of hdd recorder er tussen uit en de extra kabel die daarvoor nodig is. Sluit de antenne kabel rechtstreeks aan op de TV. Als dat het signaal duidelijk verbetert, kijk dan of de video- of hdd recorder een verzwakkerschakelaar op de achterkant heeft (ATT) en zet die om en probeer nog eens.
Misschien ten overvloede: Als je je oude TV nog hebt sluit die dan even aan om te zien of het aan je nieuwe TV ligt of niet...

Toegevoegd na 20 uur:
Na de zenderinstallatie kunt u de volgorde van de lijst met zenders naar eigen voorkeur wijzigen.
1. Druk terwijl u TV kijkt op FIND. De lijst met zenders verschijnt .
2. Selecteer de zender die u op een andere positie wilt plaatsen en druk op OPTIONS.
3. Selecteer [Herordenen] en druk op OK.
4. Druk op Navigatietoetsen om de gemarkeerde zender naar de gewenste positie te verplaatsen en druk op OK.
5. Selecteer een van de volgende opties en druk vervolgens op OK.
- [Invoegen]: hiermee voegt u de zender op de gewenste locatie in.
- [Wisselen]: hiermee wisselt u de locatie met een andere zender.
6. Als u klaar bent, drukt u op OPTIONS en kiest u [Afsluiten].

Na de zenderinstallatie kun ja de namen van zenders wijzigen volgens je voorkeur. Zenders verbergen is ook mogelijk. Deze laatste twee mogelijkheden staan in de handleiding.