Hoe kan ik het beste het beeld van mijn TV instellen?

Vroeger had je het testbeeld waarmee je de kleuren en helderheid naar eigen smaak kon instellen, maar wat is tegenwoordig de beste methode?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft je provider geen testkanaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen idee. Ik heb er nooit van gehoord. Mijn privider is XMS.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel de helpdesk, stel je vraag en zij helpen je via de telefoon, vertellen je wat je moet doen, resetten van een modem, opnieuw instellen van fabrieksinstellingen, de antenne anders doen, van alles.
Ik heb het ook gehad. Gewoon bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jodokus ??? Wat??? De vraag gaat over een televisie, dat is een apparaat welke beeld ontvangt en laat zien. Deze staat volledig los van het te ontvangen beeld. Resetten van een modem heeft niets met tv-beeld te maken. Antenne? Als je je druk maakt om het beste beeld zal je geen antenne gebruiken voor de ontvangst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Tomaat Ik heb een binnenantenne van de provider en ik heb prima beeld, oké in de zomer soms bij heel warm weer is het iets minder, maar verder : prima!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wat heeft het met beeld instellingen van je TV te doen? Als je een DVD/Blu-ray bekijkt bijvoorbeeld heb je daar toch niks van doen. Daar hebben we het over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie nergens staan dat het over het afspelen van een DVD/Blue-ray gaat.
Wat begrijp ik niet of verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zei al bijvoorbeeld. De vraag gaat over de instellingen van een TV, die zijn onafhankelijk van de bron. Je kan dus wel met de helpdesk van de tv provider gaan bellen, maar die heeft toch niks te maken met de instellingen van je tv. Als ik BIJVOORBEELD een blu-ray bekijk heb ik met diezelfde instellingen te maken. TV-instellingen regel je dus af op je TV niet met je provider. Uit je eerste reactie:
"Gewoon bellen." Met wie? Hoogstens met de fabrikant van de TV, maar die kan alleen maar aangeven waar de menu's zitten, dat zal de vrager wel weten. Van afstand kan niemand je tv goed instellen qua contrast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de vraag nog een keer goed, begrijp waar deze over gaat, en lees nu je eerste reactie nog eens. Als je begrijpt waar de vraag over gaat zal je zien dat je reactie nergens over gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn reactie gaf een paar mogelijkheden aan. waarna ik schreef: gewoon bellen. Ja inderdaad, over het instellen van je tv dus en niet de antenne! haha, misverstand, goed lezen is soms een kunst ;-))

Het beste antwoord

Dat is per tv tegenwoordig verschillend.
Bijvoorbeeld bij een samsung je hebt verschillende soorten dus elke tv is natuurlijk weer anders hieronder voeg ik wel een paar websites toe met tips en kleur contrasten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kalibreren. Er zijn kalibratie apparaatjes te koop, maar je kan ook iemand laten komen om je beeld te laten kalibreren. Dat is beide verre van goedkoop, maar geeft wel het meest juiste beeld.

Daarover, jij hebt het over "smaak" echter als je kalibreert wordt gewoon je beeld zo aangepast dat hij uitzendt wat hij uit moet zenden, dat heeft niks met smaak te maken, het kan zelfs zo zijn dat je het minder mooi vindt dan dat het was. Als jij roze prefereert over rood zal je je tv heel anders af moeten stellen dan wanneer je rood wil zien als er rood bedoeld wordt en roze als er roze bedoeld wordt.

Daarnaast zijn er ook nog kalibratie DVD's, deze lopen helderheid, kontrast maar ook overscan etc. door met uitleg en beelden. Dit is echter meer een hulpmiddel dan een middel om exacte kleurweergave te krijgen.

http://www.rapalloav.co.nz/home-theatre-acessories/calibration-dvd-s/calibration-discs.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Er zijn ook gratis LEGALE downloads van het AVSForum

http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd-709-blu-ray-mp4-calibration

Het makkelijkste kan je je TV aan je PC hangen om dit te doen.