tv kijken via de laptop maar geen HDMI op de laptop.Hoe nu? heb zo n andere stekker,maar het beeld is niet goed en ik kan geen geluid via tv regelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vraag is niet duidelijk: wil je je laptop op een TV aansluiten? Of wil je je laptop als scherm gebruiken (en voor wat voor apparaat dan? Wat is zo'n andere stekker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil op de tv naar uitzendinggemist kijken.Uitzendinggemist staat op de computer

Antwoorden (2)

Je kunt dit doen via een VGA-kabel. Voor het geluid zul je dan een andere kabel nodig hebben, dit is een "gewone stereo plug" die je in je koptelefoon aansluiting van je laptop kunt steken. De andere zijde kan dan op de tv.

Je hebt ook kabels waar dit "bij elkaar" zit. (Zie onderstaande bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hier verschillende mogelijkheden voor, het ligt aan de aansluitingen op je laptop:
- vga (blauwe aansluiting), meeste nieuwe tv's hebben wel een vga aansluiting, je kan op deze manier enkel het beeld doorgeven.
- S-video (gele aansluiting), een veelgebruikte variant welke op een tulp-stekker lijkt. Bijna alle tv's hebben wel een s-video aansluiting, andere optie is om een scart-blokje te nemen waarop je de rode & witte audio en gele video stekker op aan kan sluiten.
- koptelefoon: om het geluid naar je tv door te geven.