Heeft mijn tv echt zo'n slechte kwaliteit?

Ik een nieuwe tv gekocht, namelijk de SAMSUNG LE32D550 LCD. Ik heb alleen een beetje slechte kwaliteit. Ik vraag me af of dat aan mij kan liggen of is dit gewoon de tv? Want alle reacties die ik er over heb gelezen waren zo van 'fantastische kwaliteit, geweldig apparaat'. Ik ben benieuwd."

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je op zo'n moderne grootbeeld LCD redelijk beeld hebben moet je haast wel een digitaal signaal aanbieden.
Dus minimaal digitale kabel of, als je niet te veeleisend bent, digitenne, liever HD digitale kabel of HD satelliet.
Krijg je van een DVD of Blue ray wel mooi beeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 'm pas net zal zo uittesten of die met dvd wel goed beeld heeft! Dankje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan ik nu als beste doen? Digi heeft geen nut want ik heb nauwelijks bereik in het onderhuis. Wat voor kabel of wat heb ik nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, hij is nu met een scart kabel aangesloten. Kan de kwaliteit ook liggen aan de oudheid van de kabel? Of kan ik beter een andere kabel gebruik? Ik weet dat digitenne nou eenmaal het beste is, maar dat kan nu eenmaal niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne is in sommige gevallen slechter dan analoge kabel. Het beste is HD kabel of HD satelliet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel reacties bij producten op internet zijn helaas onbetrouwbaar. Deze worden vaak geschreven door mensen die ervoor betaald krijgen, maar het product niet in huis hebben. Ze schrijven dus een positief onzinverhaaltje, waar je eigenlijk niets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook worden reviews gebaseerd op prijs, een tv van 300 euro die een 9 krijgt is meestal niet te vergelijken met een tv van 1200 euro die een 9 krijgt (als je het over professionele reviews hebt). Reviews van kieskeurig kan iedereen erop zetten als het al mensen zijn die er thuis een hebben staan, zijn deze reviews gekleurd en meestal nergens op gebaseerd omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben, behalve hoogstens de vorige tv (misschien wel de eerste generatie schermen).

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk heb je nog geen digitale tv of glasvezel. Dan wordt de kwaliteit beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nee dat kan echt niet, ik denk dat er een foutje in de
ontvanger zit,het is een bekend model en nummer.
Ik zou de zaak waar je de t.v hebt gekocht maar
even bellen die hebben dat zo voor elkaar.
Heb je digitale t.v?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik wel, maar mijn slaapkamer zit in het onderhuis waar ik slecht bereik heb dus ik ben overgegaan naar normale tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor, toen ik digi had, was het beeld even slecht. Ik kan er mee leven, maar ik had beter verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste digitale ontvangers hebben alleen maar SCART, HD-ontvangers hebben HDMI en component aansluitingen. (HD-ontvanger is ook digitaal, maar je snapt hem hoop ik).
Hallo,

Ik zou terug gaan naar de winkel met deze tv want overal lees je goede reviews.
misschien ligt het aan de tv en anders kunnen ze je misschien tips geven over het aansluiten of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk heb jij je lcd aangesloten via de coaxkabel.Dit kan en komt vaak voor dat je beeld beroerd is.Sluit je het aan op een decoder met hdmi kabel,dan moet het probleem opgelost zijn.Anders is er wat mis met de tv...overigens als je hem op decoder met hdmi hebt aangesloten wel op de juiste ext kanaal zetten!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Het is een tv van 300 euro, een budget tv dus.
2. Waarschijnlijk maak je geen gebruik van HD-ontvangst

Als je het beste resultaat wil behalen moet je even een CI+ module en een kaartje van Ziggo of UPC (als je nu via de kabel tv kijkt).

http://www.plattetvdiscounter.nl/product/cimouldekaart/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om te testen in je eigen huis, kan je bij de buren een tv "lenen" en kijken of het beeld dan slecht blijft, of jouw tv even bij de buren inpluggen ?
Andere optie is om een cam module te lenen en die even in je eigen tv te plaatsen.
Als je met deze opties geen veranderingen ziet heb je gelijk voor de leverancier het nodige gedaan om een garantieafhandeling te versnellen.
Overigens zal je inderdaad bij gebruik van analoge tv een vaal minder beeld hebben als bij digitaal, dat is iets waar je wel even rekening mee moet houden als je de cam module gebruikt. Het kan handig zijn om even bij de kabelleverancier te informeren of er geen werkzaamheden zijn aan de kabel in jouw omgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk licht het aan de kabel