Men zie mij dat ik het beste een LED tv moest kopen minder energie maar waar moet ik op letten Hz en snelheid HD ?? En kan ik mijn computer of usb gbr

Kan ik mijn computer of Usb ook hier op gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beste wat je kunt doen is naar een winkel gaan en doorvragen tot je begrijpt wat alles betekend. Daarna ga je verschillende schermen bekijken. Voor mij is een led scherm niet scherp genoeg, maar ik wordt ontzettend afgeleid door pixels. Mijn vriend ziet het probleem niet eens.

Oftewel, alleen jij kunt beslissen welke tv voor jou de beste is, binnen jouw budget.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf werk ik nu enige tijd met televisies, en ik kan je wel een aantal dingen hierover vertellen.
LED is inderdaad zuiniger dan LCD, maar zo heel veel scheelt het niet. Je bespaart ongeveer dertig euro per jaar.
Hertz houdt eigenlijk het aantal beelden per seconde in. 50 hertz betekent dus 50 beelden per seconde. Hoe meer hertz, hoe vloeiender de bewegingen zijn die je op je scherm ziet. Of je hier veel aandacht aan moet besteden, hangt af van wat je met je televisie wil doen. Ben je bijvoorbeeld een gamer (veel snelle beelden in games), dan zou ik je aanraden een televisie aan te schaffen met zoveel mogelijk hertz. Ik raad je ook aan een televisie te nemen van 100 hertz, als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een grote televisie.
En voor full HD zou ik zeker gaan! Dat is de mooiste beeldkwaliteit.
En over het algemeen kan je USB's en computers aan televisies linken, maar dit verschilt per type. Dit zal je moeten navragen in de winkel voor ieder type dat je uitzoekt.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze (http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/samsung-lcd-tv/samsung-le40c650-art-116030.htm#anSpecificaties) heeft alles wat jij zoekt, je kunt zelfs via een USB stick Divx films kijken, muziek luisteren, foto's kijken. Je kunt 'm ook op je router aansluiten, dan heb je een soort internetfuncties maar daar moet je je niet teveel van voorstellen, er gewoon meer internetten kan niet eens.
Mijn ouders hebben deze ook en ik heb verder geen echte voorkeur voor Samsung maar hij geeft wel een erg mooie en scherp beeld, ik was er wel van onder de indruk en ik ben nogal zeikerig wat beeld betreft. Mijn pa heeft er ook een module ingezet (was meen ik 60 euro of zoiets) en daar kan dan de Ziggo smartcard in, dan kun je direct op je tv digitaal kijken zonder decoder.
LED is iets zuiniger maar veel scheelt het niet en vaak is de aanschafprijs van LED een stuk hoger. Laat je niks wijsmaken, in beeldkwaliteit is er geen verschil, in de hogere prijsklasses wel maar in welke klasse zoek jij?
Plasma discounter is ook trouwens betrouwbaar, ik heb mijn en mijn ouders tv daar ook besteld.

Maar, ga inderdaad naar de mediamarkt of zo en kijk gewoon wat jou aanspreekt qua beeld en maak zo een selectie. Let wel op, in de winkel staan ze vaak verkeerd ingesteld, te fel beeld en zo en thuis ziet het er heel anders uit.

Succ3s