Is het bewezen dat een TV minder beeld geeft dan een monitor dit doet, wanneer je een pc aansluit?

Het gaat dan om deze tv en monitor:

http://tweakers.net/pricewatch/306896/lg-32lm669s.html (TV)
http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-zilver-zwart.html (monitor)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoofdvraag is een algemene vraag, je toevoeging opeens een specifieke vraag. Het kan zijn dat in het algemeen een tv minder beeld geeft maar in dit specifieke geval de tv beter is (of andersom).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die twee links heb ik er eigenlijk bijgezet als voorbeeld :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu is het nog niet duidelijk. Wil je het perse voor die twee weten of in het algemeen (snap je dat daar een verschil in kan zitten?)?.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe dan maar gewoon over die 2 :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met 'minder beeld'? Heb je het dan over resolutie, contrast, lichtopbrengst? Kijkhoek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua scherpte van alles

Het beste antwoord

Tegenwoordig zijn bijna alle TV's Full HD 1080p. Dat wil zeggen, ze hebben een resolutie van 1920 × 1080 beeldpunten. Als jij die resolutie bij een monitor ziet, is hij dus net zo scherp. Monitoren met meer beeldpunten zijn er nog niet zoveel, laat staan betaalbaar. met minder beeldpunten zijn er wel veel. Dus bij monitoren moet je daar even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsof resolutie de enige factor is in een mooi beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 'mooi' beeldt niet, maar er wordt gevraagd naar scherpte. Zie reactie op de hoofdvraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dan hebt je het anders geïnterpreteerd. Minder beeld betekent ook gewoon slechter beeld. Dat is van mindere kwaliteit, dat is van slechtere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom stelde ik hem ook eerst de vraag wat hij ermee bedoelde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit het antwoord wat daaruit volgt haal ik juist weer dat ie naast scherpte ook alle andere aspecten wil weten. Maar ook dat is een lastige en vrij onduidelijk.

Andere antwoorden (2)

Nee. Vooral tegenwoordig zijn monitors en tv's praktisch hetzelfde, het zal afhangen van de kwaliteit van de tv en monitor in kwestie.

Met die twee voorbeelden zal er qua beeldkwaliteit geen schrikbarend verschil tussen zitten, het zijn allebei IPS LCD's. Maar het lijkt er op dat die tv een high-end model is gezien de prijs, juist ingesteld zal die waarschijnlijk betere beeldkwaliteit geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit een verschil in monitoren en tv's. Tv's hebben namelijk beeldbewerkings modules. Deze zorgen voor een mooier beeld bij o.a. SD-kwaliteit uitzendingen. Deze bewerkingen kunnen er ook voor zorgen dat je meer inputlag hebt bij gaming.