Wat is het verschil tussen een 400Hz LED tv of een 200Hz led tv?

Ik weet dat het te maken heeft met het beeld ververs rate. Maar is het echt zichtbaar voor onze ogen. Of is het rust gevender of minder intens voor onze ogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

voor een lcd tv maakt 200 of 400hz weinig uit.
vroeger met beeldbuis tv was er bij 50hz een lichte flikkering te zien.
het sturen van het lcdscherm werkt heel anders en heeft wat beeldvorming(flikkeren) weinig met 200 of 400hz te maken---verkoopplaatje----