Waarom zijn bijna alle lcd en led tv's voorzien van een ''pianolak'' lijst ?

ik zie alleen maar nadelen aan een glimmende lijst, aangezien alles hierin weerspiegeld (licht van buiten, lampen in je huiskamer enz.) Weet iemand waarom 95% van de lcd/led tv's een zwarte glimmende lijst heeft ? (heb zelf een samsung 8700 besteld,veel te duur, maarja, ik wil GEEN PIANO LAK TV !)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ook ik vind het onbegrijpelijk en kan geen reden bedenken dat het ergens goed voor is. Behalve dat als iets aan mode onderhevig is het uit de mode kan raken en dus vervangen moet worden en dat hebben de fabrieken natuurlijk graag. Bv dertig jaar geleden hadden alle tv`s een houtnerf kast, twintig jaar geleden was alles zwarte kasten, 10 jaar geleden moesten alle tv`s zilvergrijs zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is een modeverschijnsel van dit moment. Zie je ook bij nieuwe laptops, die veelal ook zwart glimmend zijn uitgevoerd.
13 jaar geleden
Bij een zwart glimmende lijst, lijkt het beeld nog helderder en kleurvoller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+