Wat voor tv is het beste voor mijn kamer?

Ik wil een tv voor op mijn slaap kamer maar watvoor en hoe groot is het best? Ik zit er ongeveer 5 meter van af. ik wil er graag tv films op kijken en erop gamen. En niet meer dan 1000 euro aan uitgeven. Zo wat zou het beste zijn? Ik heb ook gen idee wat beter is plasma tv of wat je allemaal heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

voor 1000 euro heb je al wat redelijk goed. LCD is goed plasma is mooier maar LEd is duurder. Hetbeste kan je even naar een winkel gaan en ze bekijken ( ook de afstand) 5 meter is meestal een formaat van 40 inch ongeveer. ( ik zou er niet onder gaan zitten)

dan kan je hem hier zoeken en kopen.
Ik heb er meerdere tv's voor veschillende personen gekocht en met LG en Samsung of Sony zit je practisch altidj wel goed. Mooie kleuren mooi beeld en zeer geschikt voor gaming...

Nooit klachten gehad, niet te duur en zeer goede service!
Je kan het zelfs ophalen...

http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/c46?ref=tribalsea&sitelink=beeld-en-geluid&gclid=CMmi_P3bkrECFYwhtAodMVt0lg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LED en LCD zijn feitelijk hetzelfde. In de buurt van 1000 Euro (en veel lager) krijg je tegenwoordig in geval van een LCD sowieso een LED-toestel. Dynamische backlight wat alleen FullLED-toestellen hebben voegt niet zoveel toe. Ben het met je eens dat plasma de mooiste kleuren weergeeft. Wat je zegt over de merken ben ik het niet mee eens. Alle A-merken zijn veilig. Allen hebben ze zeer goede toestellen uitgebracht, maar ook absolute draken. Persoonlijk ben ik het eerst geneigd naar Sharp als het om LCD's gaat vanwege hun panelen waar louter voor gekozen wordt in duurdere series van andere merken (behalve LG en Samsung uiteraard, aangezien die zelf panelen maken. Philips gebruik voor passieve 3d-schermen ook LG maar voor het overige, eveneens Sharp). Verder is Sharp in Japan het merk van de nationale trots, zoals Philips dat hier is. Aangezien Sharp wel wat meer concurrentie heeft voor die titel, is die titel dus sterker dan die van Philips hier. Dit alles wil niet zeggen dat Sharp het topmerk is. De electronica-industrie is een arena van continue strijd waar velen een kans hebben uit te blinken. Samsung, LG, Philips, Sharp, Toshiba, Panasonic, het maakt niet zoveel uit, zolang je maar niet voor een Techwood ofzo gaat. Op 5 meter kun je prima op 42" en hoger zitten. De ervaring leert dat grote schermen ook makkelijk wennen. Wil je daar niet van uit gaan, kun je bijv. een stuk karton neerzetten en daarmee kijken of een bepaalde grootte je wat lijkt. 1000 Euro voor een slaapkamer vind ik wat gortig, persoonlijk. Met een 42G30 heb de beste 42" televisie die verkrijgbaar is, afgezien van de duurdere V-serie of de nieuwe G/V(T)50 serie die wat hoger geprijsd zijn.
De 46" GT30 (zelfde toestel, maar dan groter en met 3D) kost ongeveer hetzelfde.
37 - 40 inch tot 3 meter afstand
40 - 42 inch tot 4 meter afstand
42 - 47 inch tot 5 meter afstand
50 inch of meer vanaf 5 meter afstand

Dus een van die onderste twee.
Ik zou niet voor een plasma gaan. Eerder voor een LED televisie. Voordeel is dat je een beter contrast hebt. Ze zijn meestal dunner. En het verbruikt minder energie.

Bekijk hier de beste opties:
http://www.kieskeurig.nl/led_tv/beste#new=N&page=1&sort=best%2Cgrade&order=asc&q=&rq=&ps=10&pcode=tv_led&qcode=led_tv&f71762%5B%5D=115579&f71762%5B%5D=115580&f71762%5B%5D=115581&f71762%5B%5D=115582&min_default=119&max_default=7999&min=120&max=1000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
contrast maar als je wil gamen moet je vooral een hele snelle motion flow hebben. of in actiefilms. dan is plasma veeel beter dan lcd en led.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de kijkhoek van Plasma is veel groter, laat staan dat dode pixels niet irritant oplichten, maar gewoon uitdoven. De huidige plasma's vallen qua energieverbruik wel mee.