Hoe sluit je een TV aan uit de jaren 50?

We weten dat je een modulator nodig hebt maar hoe je het nu precies aan moet sluiten? Dus wie weet hoe we deze TV uit de jaren 50 op een kastje van KPN Digitenne moet aansluiten? En waar je het kan kopen alle materiaal om het aan te sluiten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Deze antenne aansluiting is het oude 300 ohm type tegenwoordig wordt coax of 75 ohm gebruikt
Deze tv werken aaleen in de VHF band en daar zijn geen modulators voor. De hoge zendmast bij lopik is destijds daarvoor gebouwd Ik denk dat er niet veel zenders zijn die nog in de VHF band uitzenden, hooguit in de oostblok landen en dat signaal kun hier niet ontvangen of je moet een antenne plaatsen die net zo hoog is als die in lopik.
Wellicht kan een oude zendamateur je nog helpen met het converteren van de digitenne naar VHF.

Toegevoegd na 8 uur:
Hierbij de link naar de manual van de modulator. Het is inderdaad precies wat je moet hebben het geluid erbij is stereo dus dat is even afwachten wat je TV ermee doet. ook het breedbeeldformaat is wel interessant wat daarmee gebeurt
(Bij product downloads is het manual te openen)
Lijkt me wel leuk op zo`n tv een hedendaags programma te zien. Laat je even weten hoe het afloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben een fan van oude apparatuur. Mijn versterker en luidsprekers zijn uit de jaren 70 en die worden intensief gebruikt. Met een TV uit die periode zou ik een beetje uitkijken. Het electronenkanon genereert een hoge spanning en de isolatie van de bekabeling heeft in 60 jaar mogelijk wat aan veerkracht verloren. Het risico op malfunctioning en brand is zeker aanwezig. Als je het voor de gein een keer doet kan het natuurlijk prima.