Welke LED- en LCD-tv's hebben een goed geluid?

De geluidskwaliteit van veel LCD- en LED-tv's is niet om over naar huis te schrijven. Zijn er merken of modellen van rond de 500 euro die wel een goede geluidskwaliteit bieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk niet. Door de steeds dunner wordende modellen worden de boxen steeds kleiner en het geluid steeds blikkeriger. Een apart geluidssysteem is dus aan te raden. Ik weet niet hoe het zit met de Plasma's tegenwoordig (die zijn ook vrij dun aan het worden), die zijn tegenwoordig ook voor een mooie prijs te halen en deze worden ook steeds energiezuiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij Kieskeurig.nl TV's vergelijkt is geluidskwaliteit geen selectiecriterium, oftewel ga inderdaad voor zo'n apart geluidssysteem. Maar dart systeem kost alleen al 500 euri.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de reacties.
Jammer (en eigenlijk ook raar) dat ik het geluid er apart bij moet kopen. Je hebt oa. van die platte dingen die je onder je tv zet, is het niet? Hoe heten die ook alweer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soundbar, maar daar weet ik niet van af of dat een beter geluid geeft. Zoals al gezegd "moet" dat dus omdat de dun-dunner-dunsthype dat dicteert. Zelfs de beste speaker bouwer kan geen goede dunne speaker bouwen, kwestie van technische limitatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor minder dan 300 euro heb je een HC-set met 5.1 receiver en speakers+ 3D BR-speler. Misschien interessant om daar eens tussen te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is voor ons moeder, zoals we dat hier zeggen. Dus het moet vooral simpel zijn en een redelijke kwaliteit bieden. Ik ga eens rondkijken. Bedankt!

Het beste antwoord

Bij alle Plasma, LCD en LED TV's is een goede diepe geluidsweergave onmogelijk.

Dit komt doordat de behuizing van de TV ten eerste veel te ondiep is waardoor er geen dynamisch actieve luidsprekers ingebouwd kunnen worden en ten tweede door het harde aluminium frame waarop de kunststof behuizing is aangebracht.

Daarom is bij dit soort TV's gekozen voor hoogwaardige geluidsoverdracht oplossingen in de vorm van digitale coax en optische aansluitingen achterop het paneel die perfecte samenwerking met aparte (Dolby) Surround versterkers voor de uiteindelijk geluidsbeleving, mogelijk maken.

Maar ook de aloude analoge stereo aansluiting is op deze TV's aanwezig en een prima alternatief icm een gewone stereo versterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen enkele, een zo'n klein mogelijke behuizing, gecombineerd met goed geluid, gaat nu eenmaal niet samen. Best is: Aansluiten op stereo set, of zo'n computer 2:1 (2 tweeters + bas box) er op aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, wij noemen dit altijd (vergeef mij de uitdrukking) "pisbakken geluid".
Zelfs een goede mono luidspreker is al 100% beter dan het z.g.n. stereo geluid uit zo'n plat geval.