ik heb breuk in kabel van elektrische heather. gestript en draadjes verbonden en afgeplakt met tape, maar krijg koortsluiting. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een deskundige er naar laten kijken.

Of inleveren ter recycling.
(bij bijvoorbeeld de gamma t.b.v. jekko)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit komt doordat je alle kabels bij elkaar hebt zitten. Je moet elke kabel apart afplakken met tape en dan krijg je geen kortsluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je kortsluiting krijgt wil dat zeggen dat het koper van de draadjes elkaar onlerling aanraken. Controleer je net gerepareerde draadbreuk. Bovendien is het niet erg veilig om een kabel aan elkaar te plakken met tape, als je dan een rukje aan de kabel geeft kan je het weer kapot trekken. je kan hier beter een kroonsteentje voor gebruiken. Let ook op dat je de bruine draad met de bruine verbind en de blauwe met de blauwe etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon op de plek van die breuk eens een stekker maken en dan proberen of er in de heater zelf geen kortsluiting zit. Werkt de boel dan wel, dan zet je er vanuit de heater weer een nieuwe snoer met stekker aan. Ga niet zitten klooien met isolatieband of een kroonsteentje daar je deze ellende dan elke keer weer tegenkomt.