wat is de meest veilige manier voor het veranderen van de wasmachine-aansluiting?

de wasmachine is nu aangesloten op een trekschakelaar, maar bij nieuwbouw zit er een stopcontact.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

de meest veilige manier is, om het veranderen over te laten aan een vakman, een elektricien.
12 jaar geleden
Bij nieuwbouw zit er een stopcontact.
Dat stopcontact is geschikt voor de ruimte waar het zich bevindt, dus als het de badkamer is, is het een geaard stopcontact.
Daar doe je de stekker van de wasmachine is.
En dat is alles.

Ik woon in een tamelijk oud huis.
Wij hebben daar ook nog een extra knop zitten, voor de wasmachine, maar die staat gewoon altijd op aan.

Dat soort extra beveiliging is tegenwoordig niet meer nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je bedoelt dat er aan jouw wasmachine
niet een snoer zit met een stekker,
dan moet je die er aan laten maken door iemand die daar verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een vochtige ruimte dient een stekker gemonteerd te zijn die aan de kabel is gegoten.

Je zult dus even de snoer moeten (laten) vervangen.

Je kunt ook aan een installateur vragen om het stopcontact (wandcontactdoos) te vervangen voor een trekschakelaar als jij dat veiliger vindt.