Ho komt het dat mijn koelkast bevriest van binnen terwijl hij op een lage stand staat?

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn koelkast heeft 5 standen en geen idee hoeveel graden dat is. En het is een AEG.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is de thermostaat stuk.
bamibal
11 jaar geleden
Defecte thermostaat of niet goed aansluitende deur rubbers kunnen daar debet aan zijn.
Controleer de temperatuur met een koelkastthermometer.
Voor dat laatste kunt u in het donker controleren met een zaklamp of er licht door schijnt. (deur rubbers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als produkten in de koelkast bevriezen.
Dan is of de thermostaat stuk.
Of hij staat veel te hoog.
Stand 2 moet voeldoende zijn.

Maar ik kan niet goed opmaken wat je bedoeld.
Als je in de koelkast naar je achterwand kijkt,,dan vormt zich tijden het koelen daar ook een ijslaagje.
Dit zorgt voor de koeling.
Na de temperatuur bereikt te hebben ,gaat dit dooien en verdwijnt dit weer.

En daarna begint het hele proces weer opnieuw.