Is het waterslot van mijn vaatwasser defect?

Onlangs heb ik een tweedehands vaatwasser gekocht.
Na deze aangesloten te hebben heb ik hier enkele storingen op gehad.

De storingen heb ik opgezocht in de handleiding en het is dat er een probleem is met de watertoevoer.

Ik hoor de waterstop ook zoemen voor een flink aantal seconden waarna de machine de storing aangeeft. In het begin heb ik getwijfeld of het aan mijn aansluitkunsten lag, dus heb ik de kraan opnieuw aangesloten. Dan gaat hij weer 1x goed tot hij weer de foutmelding geeft. Opnieuw de kraan aansluiten doet dan weer het trucje.

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14K

Antwoorden (2)

Als je hem hoort zoemen is het niet het waterslot, dat is namelijk een magneet die de klep opent, door de magneet te activeren hoor je het zoemend geluid.

Vaak is het filter dat geplaatst is aan het einde van de slang (aan het slot) het probleem en is daar vuil in gekomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ik zelf iets doen met die filter, kan ik het waterslot zelf open maken of maak ik hem dan kapot?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slang bij de machine er af draaien, daar zit het filtertje, kan je meteen kijken of er wel water door de slang komt en deze niet verstopt zit.
ik zoe hem even aansluiten zonder waterslot en als hij dan géén storing geeft is het waterslot stuk, als hij dan toch de zelfde storing geeft dan moet je het elders gaan zoeken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
????? Zonder waterslot ????? Hoe wil je dat doen? De magneetkraan kan je niet zomaar uit de machine halen.