Wat is het verschil tussen elektronische bediening en mechanische bediening van een afzuigkap?

Ik zie het niet duidelijk op de site van Siemens staan:
http://siemens-home.nl/producten/afzuigkappen/wand-schouwkappen.html

En via Google kom ik er ook niet uit.

Vast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (2)

Een elektronische bediening houdt normaal gesproken in dat de bediening verloopt via een elektrisch signaal. Dit is vergelijkbaar met bv. een gewone lichtschakelaar in huis. Een mechanische bediening is bv. het oprollen van een rolluik met behulp van een lint. Ook het bedienen van de ventilator in een auto met behulp van een draaiknop is een mechanische bediening. Eigenlijk alles wat je aan- of uitzet zonder dat er sprake is van een elektrisch signaal is een mechanische bediening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het met een afzuigkap dan zo dat deze met een aan- en uit knop elektrisch is en als je hem bv uit moet schuiven om hem aan te zetten mechanisch?
In dit geval is het een elektronisch gestuurde afzuigkap.
Er is een display waar u elke instelling kan controleren en aanpassen. Er is zelfs een indicator welke de vervuiling van de filter aangeeft. De snelheid kan aangepast worden, de intensiteit van verlichting en ook een na ventilatie tijd kan ingesteld worden.
Een volledige handleiding kan u via onderstaande link downloaden.