Waarschijnlijk zullen zonnepanelen (elektra) een betere investering zijn.
Maar dit is van teveel dingen afhankelijk om zomaar te kunnen zeggen.

Hoe groot is het budget?
Zonnepanelen (elektra) zijn er al in plug & play systemen, paneel plaatsen en stekker in het stopcontact. (moet je wel een oude meter hebben, of veel sluipverbruik)

Aansluiting op in de bestaande situatie:
-is de bestaande CV-ketel geschikt?
-aansluiting op de meterkast. Als er nog een oude meter zit, zijn er minder kosten.

Gezinssamenstselling.
Voor een alleenstaande in een klein huis zal een zonnecollector (voor water) minder rendabel zijn. Zonnepanelen (elektra) zijn dat altijd.

Subsidieregelingen.