Zijn er bitsetjes te koop waarmee je diep verzonken schroeven kunt bereiken?

Ik heb een bitsetje en wil torx schroeven (6-puntige ster) uitdraaien van mijn Kärcher hogedrukspuit omdat ik vermoed dat alleen mijn aan/uit schakelaar defect is. Probleem is echter dat 5 van de zes schroeven diep verzonken liggen in een schacht. Als ik het torx-bitje in de adapter plaats, dan past die door de verdikking niet in de schacht. Nu kan ik natuurlijk 1 passende torx-schroevendraaier kopen, liever heb ik iets waarmee meerdere gleufsoort koppen kan los en vast draaien. Dus een soort van bitjes die in een systeem passen waarmee ik ook in een schacht verzonken schroeven kan bereiken. Bestaat zoiets?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn die er, in een speciaal gereedschapzaak. Bij ons op het werk gebruiken we ze ook, zijn ongeveer 8 cm lang in - ik meen - 6 maten en de uiteinde past in een handvat. Wij bestllen ze bij een groothandel dus zelf even zoeken of navragen.

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Google bijvoorbeeld op "torx bit lang" en je krijgt bron 1 en 2.
Ook die extra lange uit bron 2 kunnen in een schroefmachine.

Er zijn ook setjes met schroevendraaiers, die zijn soms goedkoper dan een setje bitjes. Je moet ze alleen "tegenkomen" bij bijvoorbeeld action of aldi. Misschien ook wel bij de bouwmarkten. Gaan niet eeuwig mee, maar je bent vast niet van plan die hogedrukreiniger elke dag open en dicht te schroeven.

Losse kleine bitjes op lange houder werkt vaak niet omdat het koppelstuk te breed wordt voor de schacht.