Wat is een goede stofzuiger met huisdieren?

Hallo allemaal

Mijn stofzuiger heeft het begeven dus heb ik een nieuwe stofzuiger nodig.

Ik heb vier katten en een Schotse herdershond en ik had een Miele Cat Dog stofzuiger maar die Miele stofzakken zijn best kostbaar dus die koop ik denk ik niet nog een keer.

Wat is een goede stofzuiger voor een huishouden met huisdieren die toch goedkope stofzuigerzakken heeft?

Bedankt,
Andrea

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou een stofzuiger kopen ZONDER zakken maar met een uitwasbaar filter. Merken als Dyson verkopen stofzuigers met HEPA filter die de lucht schoner uit de stofzuiger laten komen dan de omgevingslucht, zo schoon. Deze stofzuigers worden ook aangeraden voor mensen met astma omdat ze de lucht zuiveren.
Er zijn modellen met een speciale borstel voor het opzuigen van (dieren-)haren uit bijvoorbeeld tapijt of de deurmat.
Het filter van een Dyson stofzuiger is zeer eenvoudig uit te wassen (met water) en je hebt dus verder geen kosten aan zakken of filters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik hoef geen ding zonder zakken want ipv dat je de zak eruit neemt en weggooit sta je opeens zo'n bak schoon te maken. Gatver.
paulus811
10 jaar geleden
Het een is niet smeriger dan het ander en met straatcontainers is een Dyson op langere termijn veel goedkoper. Bovendien gaat ie niet minder zuigen als ie vol raakt, iets wat je bij stofzuigers met zak wel merkt. En mensen vervangen graag laat, omdat ze zo duur zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Exact wat Paulus811 zegt: het vervangen van een stofzuigerzak is wellicht nog 'smeriger' dan het legen van een stofreservoir (er zit een handvat aan, je klikt hem open, leegt hem buiten in de container en klikt hem weer dicht, als je wilt spoel je hem om), en verder alle voordelen zoals ook door Paulus811 genoemd. Als je denkt dat het legen van een stofreservoir 'smeriger' is dan het vervangen van een stofzuigerzak dan denk ik dat je nog nooit een zakloze stofzuiger hebt gebruikt. De lucht die je inademt als je een gemiddelde stofzuiger met zak gebruikt is vaak echt 'smerig', dit ga je alleen tegen als je de zak zeer frequent vervangt, en dat is juist wat je zo duur vindt.
Ik raad je aan eens bij iemand die een zakloze stofzuiger heeft langs te gaan en te vragen hoe die bevalt (op het gebied van 'smerigheid' bij het legen van het reservoir).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken verschillende verhalen van mensen die NOOIT meer een stofzuigerzakloze stofzuiger willen. De troep gaat namelijk aankoeken en vies worden en dat moet je schoonmaken. Dan maar liever openmaken en zakje weggooien.
Misschien moet je eens aan het merk Siemens denken.
Wij gebruiken hem iedere dag voor onze katten.
Werkt prima en de stofzakken van papier kopen wij bij de Big Bazar voor ongeveer 3 euro.
Dan zitten er 5 zakken in en een filter.
10 jaar geleden
Hoi Andrea,

Volgens mij hoeft een goede stofzuiger met huisdieren niet zo duur te zijn hoor. Ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is maar misschien moet je eens kijken voor informatie bij de consumentenbond op:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/stofzuiger/beste-stofzuiger/?cid=sea_google_Stofzuiger

En voor een goede prijs voor je stofzuiger op:
http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/alle

En goede stofzuigerzakken hoeven echt niet zo duur te zijn als je geen originele zakken kiest. De standaard zakken zijn bijna net zo goed. De goedkoopste stofzuigerzakken vind je op de markt, maar als er geen markt met stofzuigerzakken kraam bij jou in de buurt is kan je ze ook goedkoop op internet vinden. Bijvoorbeeld bij:
http://www.stofzuigerzakken.nu/

Succes er mee. Laat je weten waar je voor hebt gekozen?

Groetjes terug,

Hetty