Past een lens van een normale spiegelreflexcamera op een 'Micro Four Thirds' camera?

(ev met tussenstuk oid)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Technisch gezien heeft de lens een groot genoeg opening om de micro four thirds grootte te omvatten. Want deze sensor is nog altijd kleiner als de digitale SLR sensoren (DX) en de full-frame FX sensoren.

Maar of ze ook qua fitting passen, dat kan ik je helaas niet zeggen. Dat komt ook omdat de merken hun eigen fittingen hebben en daarbij de voor hun ontwikkelde lenzen.
Zelf vermoed ik dat die camera's hun eigen lenzen zullen hebben. Dat zal de verkoop alleen maar verhogen binnen het merk.

Maar als je verteld welke camera het om gaat en welke lenzen je hebt, dan kan ik het eens voor je onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik heb op dit moment nog niets specifieks op het oog, maar ben meer aan het bekijken wat voor camera ik wil kopen.

Andere antwoorden (1)

Er bestaat geen "normale" spiegelreflex camera. Alle spiegelreflex camera's hebben hun eigen lensvatting. Een lens van een Canon past b.v. niet op een Nikon. De lenzen van Konica passen wel op de Sony camera's omdat Sony die lensvatting gebruikt. Sony heeft Konica namelijk gekocht, enige jaren geleden.
Verschillende fabrikanten van lenzen, zoals Sigma b.v., maken lenzen voor de gangbare camera's. Zo maken ze lenzen die op Nikon passen maar ook lenzen die b.v. op Canon camera's passen.
Hopelijk wordt dit in de toekomst gestandariseerd maar ik betwijfel het.