als een fototoestel met water in aanraking is geweest (de lens bljft uitsteken) kan deze dan nog gemaakt worden of is er kortsluiting?

Canon powershot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

Sowieso, als het geen onderwatercamera is, meteen de accu / batterijen eruit halen.
Eventueel kijken of je hem kan openmaken, om al het water er uit te halen.
Als het vuil water geweest is, de natgeworden delen schoonspoelen zodat er geen vuil meer tussen zit. Nat was het toch al. Beter met gedemineraliseerd water dan met gewoon kraanwater.

Dan het apparaat goed maar dan ook goed laten drogen (in de buurt van een verwarming bv, en laat het daar een paar dagen liggen.)

Als het echt goed droog is, kan je kijken of het toestel weer werkt.
Mocht hij nog steeds defect zijn, is het met een compactcamera meestal goedkoper om gewoon een nieuwe te kopen dan laten repareren).
Dan heb je voor minder geld dan de reparatiekosten vaak een uitgebreider toestel dan je al had.
12 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk delen van je fototoestel uit elkaar te halen, en leg deze in een afgesloten (tupperware)doos tussen rijst. Het rijst zal het vocht opnemen.

Dit heeft mijn - in bad gevallen - GSM gered.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem uit elkaar halen , zoals eerder ia gezgd, maar ik heb mijn blackberrry ( die in bad was gevallen ) een halfuur gefohned en hy werkt nog uitstekend. Dus fohnen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet direct na de waterdoop de accu hebt verwijderd, vrees ik het ergste. Ik ben het eens met eerdere antwoorden. Een nieuwe kopen is goedkoper en beter dan repareren. Je hebt dan weer de volle garantie.