Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als een fototoestel met water in aanraking is geweest (de lens bljft uitsteken) kan deze dan nog gemaakt worden of is er kortsluiting?

Canon powershot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Sowieso, als het geen onderwatercamera is, meteen de accu / batterijen eruit halen.
Eventueel kijken of je hem kan openmaken, om al het water er uit te halen.
Als het vuil water geweest is, de natgeworden delen schoonspoelen zodat er geen vuil meer tussen zit. Nat was het toch al. Beter met gedemineraliseerd water dan met gewoon kraanwater.

Dan het apparaat goed maar dan ook goed laten drogen (in de buurt van een verwarming bv, en laat het daar een paar dagen liggen.)

Als het echt goed droog is, kan je kijken of het toestel weer werkt.
Mocht hij nog steeds defect zijn, is het met een compactcamera meestal goedkoper om gewoon een nieuwe te kopen dan laten repareren).
Dan heb je voor minder geld dan de reparatiekosten vaak een uitgebreider toestel dan je al had.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk delen van je fototoestel uit elkaar te halen, en leg deze in een afgesloten (tupperware)doos tussen rijst. Het rijst zal het vocht opnemen.

Dit heeft mijn - in bad gevallen - GSM gered.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem uit elkaar halen , zoals eerder ia gezgd, maar ik heb mijn blackberrry ( die in bad was gevallen ) een halfuur gefohned en hy werkt nog uitstekend. Dus fohnen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet direct na de waterdoop de accu hebt verwijderd, vrees ik het ergste. Ik ben het eens met eerdere antwoorden. Een nieuwe kopen is goedkoper en beter dan repareren. Je hebt dan weer de volle garantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding