kan een video van 1080p op een normale DVD zodat hij op een normale dvd speler van 480p kan worden afgespeeld?

Ik heb een filmpje opgenomen met een HD 1080P camera. Dit wil ik graag op een DVD zetten met Windows DVD branden. moet ik dit converteren naar 480p of gewoon zo laten? kan hij dan klakkeloos worden afgespeeld op een normale DVD-speler met een low-resolution TV?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Als je windows gebruikt, windows live movie maker gebruiken/installeren je filmpje inladen en film opslaan als DVD. Hij wordt dan vanzelf naar 720x480 gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een DVD speler hoeft alleen maar SD MPEG2 af te kunnen spelen, dus je zult het moeten converteren om zeker te zijn dat het goed afspeelt. Sommige spelers kunnen wel meer formaten aan, maar de kans dat deze 1080P kan downscalen is klein.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi! bedankt voor je antwoord! maar als ik dit nu converteer, moet ik het naar MPEG2 (video) en MPGA(audio) omzetten om hem op alle dvd spelers te laten spelen?
gvrox
11 jaar geleden
Kijk eens op http://www.videohelp.com , daar staan tutorials en beschrijvingen van tools. Bijvoorbeeld http://www.videohelp.com/tools/AVSTODVD