Probleem met mijn coolpix l820 hoe verhelp ik dit ?

Als ik opneem met mijn Nikon Coolpix L820, gaat na een minuut het geluid niet gelijk lopen met de mondbewegingen in de video, en een paar minuten later begint de audio hele stukken over te slaan, ik heb gelezen dat dit misschien aan mijn SD kaartje ligt ik heb zelf een : SanDisk Extreme HD Video 30MB/s 8gb SDHC
Hopelijk weten jullie een oplossing voor dit probleem want dit is namelijk heel frustrerend voor mij want ik moet binnenkort veel interviews opnemen en heb geen externe microfoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het aan de camera ligt en niet aan de pc waarop je het afspeeld? Klinkt als een probleem met het afspelen, probeer zo'n vervormd filmpje eens op een andere pc of met een ander programma af te spelen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is duidelijk te zien als ik heb op mijn camera afspeel, ook als ik hem op mijn computer afspeel is het hetzelfde dus het ligt niet aan de afspeel software ofzo

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je je camera goed genoeg kent, dus ik ga niet lopen te roeptoeteren van loop alle instellingen even na.
Als eerste, probeer eens een stuk video op te nemen naar de interne opslag van je camera en kijk eens of het resultaat hetzelfde is.
Mocht dit geheugen te klein of te krap zijn probeer het eens met een ander sd kaartje
Gaat dat goed, herformatteer dan de oude Sd kaart, als het kan vanuit de camera.
Niet goed, of beiden niet goed, doe dan eens een factory reset,
dus je camera terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Let wel, niet alleen je instellingen en je datum worden hierbij teruggezet maar je nummering begint hier ook weer vanaf 0

Dergelijke fouten worden namelijk vaak veroorzaak tijdens het wegschrijven naar je kaart.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht de problemen blijven of blijven terugkomen, dan kan je ook nog eens kijken op de website van de fabrikant naar een eventuele update ( firmware ), maar gezien dat je je problemen nog niet eerder had, denk ik niet dat je het daar moet zoeken ( geef dat laatste dan ook aan als mogelijke optie ).