Hoe kan ik mijn foto laten afdrukken?(zie uitleg)

Ik zou graag wat foto's willen uitprinten, ik ben vandaag naar van allerlei winkels geweest met zo'n apparaat waar je je kaartje dan insteekt.

Dan zou je alle foto's moeten zien die op het kaartje staan, maar van de 136 foto's liet dat apparaat er 121 zien en kon ik dus niet die foto printen die ik wou hebben.

Mijn vraag uiteindelijk hoe kan dit?

Bij een andere zaak zag hij ze wel, maar had hij niet het juiste formaat die ik nodig had...

De laatste foto's zijn in raw opgenomen en weergeeft hij als een nef-bestand.

Thuis in de printer weergeeft hij ook in 121 foto's, en de rest niet. Wel weer in de laptop, dus dacht dan bestel ik ze online maar dan pakt hij die laatste foto ook niet die een nef bestand is?

Moet ik dat nef-bestand opzetten ofzo?

Ik wil hem simpel weg uitprinten....

Hoe kan ik zorgen dat hij de foto allemaal weergeeft van mijn kaartje in de winkel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Het beste antwoord

Als je de foto's omzet naar een .jpg of .gif bestand dan kunnen de foto's in alle winkels geprint worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus foto's openen in een programma op jouw computer en daarna opslaan in het andere formaat door "opslaan als" te kiezen en daarbij de goede bestandsform .jpg ef .gif kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ klopt deels. GIF is niet erg geschikt voor foto's. Ik zou het gewoon bij JPG houden.
sterredag
12 jaar geleden
of bmp, of png :) maar jpg is het meest gangbaar ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem nu omgezet in de computer, maar hij laat in de printer nog steeds 121 foto's zien plaats van 136? van wat er op het kaartje staat..

Andere antwoorden (1)

Een foto welke het bestandstype NEF heeft, is een raw versie van een foto.
Dit is een foto die nog niet "helemaal af" is, want aan een raw versie kan je nog vele dingen veranderen na afloop, zonder dat de kwaliteit achteruit gaat. Een van de dingen is bijvoorbeeld de wit balans, deze dient met een raw foto achteraf nog ingesteld te worden.
Omdat deze en andere opties nog "open" zijn, is de raw/nef versie ook vele malen groter dan een jpg.

Omdat er nog zo veel aan de foto aan te passen valt, word dit bestand ook niet gelezen door de foto afdruk computers. Deze kunnen meestal enkel overweg met jpg of soort gelijke bestanden.

Er zijn vele programma's, waaronder ook een programma van Nikon zelf, maar ook met Photoshop, lightroom of picasa waarmee het mogelijk is om deze raw foto's om te zetten naar jpg (en alle bewerkingen te doen).
Nadat z'n foto is omgezet, kun je deze laten afdrukken.