Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een speciale usb kabel nodig om foto's van de nikon d3100 op een mac te zetten of kan het ook met een usb kabel van een andere camera?

In de handleiding die ik bij de camera kreeg stond niks over op de computer zetten. En in de 'snelhandleiding' stond dat je als je een usb kabel van derden gebruik in de naslag gids moet kijken, maar die is er niet bijgeleverd. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
USB-kabels zijn altijd onderling te gebruiken, als ze passen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou het proberen met kabeltjes van betrouwbare bekende merken als het past. Volgens mij kan het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks! Het is een kabeltje van mijn andere camera, een samsung. Hopen dat het daarmee wel lukt!
als het past kan het wel zoals een blackberry draadje in een samsung dat werkt gewoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks!
Het kan met iedere USB kabel met het juiste formaat stekkertje. Kabels met van die klonten ( ferriet kernen)om het einde zijn wel iets beter, maar eigenlijk maakt dat ook niet veel uit.
Je kunt natuurlijk ook gewoon je geheugenkaartje even in je mac steken.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks! Ik heb een macbook en daar zit jammer genoeg niet een ingang in waar het geheugenkaartje in kan! Ik ga het even proberen met dit usb kabeltje en hopen dat het lukt :)
Een merk kabel is niet nodig. Gewoon standaard is ok. Kijk wel goed naar de juiste stekker. USB kent 4 varianten. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding