Is er een speciale usb kabel nodig om foto's van de nikon d3100 op een mac te zetten of kan het ook met een usb kabel van een andere camera?

In de handleiding die ik bij de camera kreeg stond niks over op de computer zetten. En in de 'snelhandleiding' stond dat je als je een usb kabel van derden gebruik in de naslag gids moet kijken, maar die is er niet bijgeleverd. Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het proberen met kabeltjes van betrouwbare bekende merken als het past. Volgens mij kan het wel.

als het past kan het wel zoals een blackberry draadje in een samsung dat werkt gewoon

Het kan met iedere USB kabel met het juiste formaat stekkertje. Kabels met van die klonten ( ferriet kernen)om het einde zijn wel iets beter, maar eigenlijk maakt dat ook niet veel uit. Je kunt natuurlijk ook gewoon je geheugenkaartje even in je mac steken.......

Een merk kabel is niet nodig. Gewoon standaard is ok. Kijk wel goed naar de juiste stekker. USB kent 4 varianten. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100