welke adapter heb ik nodig bij een bewakingscamera waarop het volgende staat DC12Volt 2.8 watt?

Vaak staat de hoeveelheid ampere op apparaten. Bij de bewakingscamera niet. Verder vraag ik me af of het schadelijk kan zijn als je een 12 volt adapter hebt die te veel ampere levert.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Dat is vrij eenvoudig te berekenen.
P(Watt) = U (Volt) x I Ampère)
Daaruit kan u de stroom berekenen zijnde I = P : U = 2,8 : 12 = 0,2333 Ampère = 233 mA
Een adapter kan niet teveel stroom leveren, die levert maar wat het toestel nodig heeft
Ook al zou u een 12V dc hebben die 5 Ampère (5000 mA) kan leveren het verbruik zal maar zijn wat uw camera verbruikt.