Wat is een goede goedkope camera om mijn zeer bewegelijke kat en aanstaande pup te fotograferen?

Er is al eerder zo'n soort vraag gesteld maar dat is al weer een jaar geleden en vraag me af hoe up to date die info is.
Met mijn oude Fuji kon ik geweldig snel foto's maken van mijn dieren maar met de Casio van mijn ouders mis ik vaak net het moment.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De meeste compact cameras hebben een zeer lange vertraging tussen het moment dat je de ontspanknop indrukt, en het moment dat de foto daadwerkelijk genomen wordt. Dit probleem doet zich veel minder voor bij een spiegelreflex camera. De ontspan knop heeft een veel directere link met het opnemen van de foto, en er wordt niet pas na het indrukken van de ontspanknop gekeken welke instellingen nodig zijn, in tegenstelling tot wat veel compact camera's doen (Verschil van soms meer een seconde bij een comact, en enkele mili seconden bij de betere spiegelreflex).

Een spiegelreflex camera is overigens een beetje overkill voor wat jij wilt doen. Wat in mijn ogen een mooi tussenmodel zou zijn, is de sony DSC HX100V. Deze hebben wij hier zelf ook, naast een CANON 5dII. En presteerd zo goed dat de canon nu regelmatig thuis blijft. Overigens: Hier is de vertraging nog steeds 0,6 seconden tussen indrukken en de opname maken.

http://reviews.cnet.com/digital-cameras/sony-cyber-shot-dsc/4505-6501_7-34532712.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je weinig ervaring hebt met fotograferen, heb je geen goedkope camera's. Het best is dan om een SLR camera te nemen.

Als je goed kunt fotograferen, dan weet je dat je het moment moet afwachten. Zoals een natuurfotograaf soms uren op een plek aan het wachten is voor de ideale shot.
Dan kan je ook met een goedkope camera werken die een vertraagde sluiter heeft en je rekening houdt met de vertraging.
Bovendien heeft een kat altijd bevriezingsmomenten in zijn beweging.