Hoe wordt in films en series een persoon meerdere keren in een scène gemonteerd?

Hoe monteren ze dat? Net als de commercial van raymann van robijn... Hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
2.8K

Antwoorden (4)

Ze filmen dat natuurlijk in twee of meer keer, waarbij maar bij één scene ook de achtergrond wordt gefilmd. Bij de overige scenes wordt een blauwe achtergrond gebruikt die later eenvoudig weggefilterd kan worden. Het onderwerp kan dan als tweede 'laag' over een andere scene worden gemonteerd.

Deze techniek wordt chroma keying genoemd.
11 jaar geleden
Dat wordt ook wel cloning genoemd. In het adobe programma After Effects kun je dat zelf ook doen. Op het onderstaande tutorial filmpje kun je zien hoe het wordt gedaan. Chroma keying zoals hierboven staat beschreven is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vorige antwoorden kloppen , behalve bij Rayman en Robijn , als je goed kijkt zie je Rayman of Tante Es goed en de tegenspeler (rayman 2 of tante Es 2) is een niet goed zichtbare stand in.

Heel goedkoop , twwe keer het zelfde stuk opnemen , en de personages verwisselen , dan knip plak knip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gebeurt met Chromakey. Men neemt een film op soms met alleen de achtergrond maar meestal met de eerste persoon. Met Rayman eerst die van de trap af. Dan die op de voorgrond met als achtergrond een fel groene laken of soms een blauwelaken die men met een klik kan weg klikken. Hierdoor wordt alles op de achtergrond wat niet die kleur heeft zichtbaar. Daarom gebruiken ze vaak dat felle groen omdat blauw ook vaak in kleding voor komt.
Een goed filmprogramma heeft deze mogelijkheid. Vroeger werd blauw gebruikt bij het weer op TV.
Het moment dat hij een klap op zijn kont krijgt zijn het gewoon twee verschillende personen. Ook als je er een van achteren ziet en de anderen van voren.
Bij grote filmstudio's is de hele ruimte waarin men filmt bekleed met die fel groene kleur. De wanden, de vloeren en de muren. Kijk eens hier http://www.studioamstel.nl/documents/sa_chromakey.pdf
of google op "Chromakey studio". Veel succes