Eindhoven is in Brabant de stad van brainport, de stad met de meeste wetenschappelijke concentratie. Ik weet niet vanuit welke achtergrond de vraag komt n wat het doel is. Dat geeft meer kans op de bedoelde antwoorden. In Den Bosch zit de Brabantse rechtbank. Tilburg en Eindhoven zijn universiteitssteden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stad heeft verschillende functies. Hier enkele voorbeelden;

Bestuursfunctie: administratie, vredegerecht, belastingcontrole, burgerlijke stand
Dienstenfunctie: ziekenhuis, bankinstelling, brandweer, station, transportbedrijf
Woonfunctie: villa's, eensgezinswoningen, flatgebouwen
Werkfunctie: Veel volwassenen hebben hun baan in de stad
Recreatieve functie: café, speeltuin, park, zwembad, bioscoop, stadion
Culturele functie: museum, opera, concertzaal, kerk
Handelsfunctie: slager, bakker, winkelcentrum, supermarkt, drankgroothandel
Industriële functie: fabriek, brouwerij.

En dat hebben wij allemaal in Brabant!!