Als ik nieuwe oplaadbare batterijen koop, is het dan beter om ook de oplader te vervangen?

We hebben nu een Hama delta oplader, schijnt de beste koop te zijn bij de concumentenbond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Nee, als je een goede oplader hebt is die ook goed voor nieuwe batterijen; zolang de spanning van de batterij de zelfde is (en dat is al jaren zo) is er geen reden om een andere oplader te nemen. Vergelijk het maar met een fietspomp, als je een goede pomp hebt hoef je bij nieuwe banden ook geen andere te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij niet. Ik heb vorig jaar ook nieuwe batterijen gekocht, zonder de oplader te vervangen.
En alle functioneert na een jaar nog prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees de gebruiksaanwijzing of vraag gegevens op bij de Hema. Daarin staat vermeld welk type batterij er gebruikt kan worden. Er zijn namelijk wel verschillende soorten zoals NiCa en Lithium. Als het goed is dan staat het er op.
Het kan geen kwaad dit na te vragen bij de Hema zelf als het er niet op staat.

Toegevoegd op 27-06-2009 22:58:36
Als het precies dezelfde soort is dan moet het gewoon kunnen.