Zit er 'n in-aansluiting op camcorders?

Kan ik opname van andere camcorders overnemen onderling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Over het algemeen hebben camcorders alleen een uitgang. Wanneer een camcorder ook een ingang heeft wordt deze ook gezien als videorecorder. Op videorecorders zitten hogere invoerrechten waardoor de camcorder duurder zou worden.
Over het algemeen zit de hardware wel in het apparaat maar is het softwarematig uitgeschakeld. Fysiek gezien betreft het één en dezelfde aansluiting. Dus de aansluiting waarmee je de camcorder aansluit op je PC om beelden over te brengen, kan ook dienst doen als ingang.

Om de firmware te updaten, zodat de uitgang ook een ingang wordt zijn er apparaatjes verkrijgbaar. Deze heten DV-widget (zie plaatje hieronder). Let op: dit werk niet bij alle camcorders. Bovendien gaat dit alleen op voor camcorders met een digitale uitgang (iLink/FireWire of USB)

Heb je twee camcorders waar je kunt filmen op verwisselbare opslagmedia (SD-card bv) dan kun je natuurlijk proberen om de kaartjes te verwisselen om te kijken of dit werkt.

Succes!

John van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

meestal niet: op recorders worden andere invoerrechten geheven dan op camera's.
(de hardware kan het wel, de software niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms weer op te lossen met andere firmware.