Hoe kun je met je mobiel 1 lange film/opname maken?

Vroeger maakte mijn vader altijd familiefilms met de videorecorder. Uiteindelijk kon je dan anderhalf uur genieten van verschillende momenten die je met je familie hebt meegemaakt. Hier voor in de plaats zijn naar mijn idee de mobiele telefoons met camera en opnamefunctie gekomen. Echter wat ik hier jammer aan vind, is dat je met je mobiel alleen aparte opnames kunt maken en er niet voor kunt kiezen een nieuwe opname toe te voegen aan de reeks ervoor. Je kunt dus geen lange film meer maken. Mijn vraag is: kan dit inderdaad niet en is de enige optie alle losse filmpjes aan elkaar editen bv. met behulp van een app? Of kan dit wel? Zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Camera's
1.8K
LeonardN
3 jaar geleden
Er zijn werkelijk honderden video-editing programma's voor de PC op de markt die dit moeiteloos kunnen, vast ook wel voor smartphones. Dat je vroeger "1 lange film" kreeg was gewoon een gevolg van de methode van opnemen op 1 vast medium. Het was juist lastig om een bepaald fragrement terug te vinden tussen de meerdere losse fragmenten. "Je kunt dus geen lange film meer maken."
Nonsens. Dat jij niet weet hoe het moet zegt niet dat het niet kan. "Hier voor in de plaats zijn naar mijn idee de mobiele telefoons met camera en opnamefunctie gekomen."
Neen. Opnemen met een smartphone is een alternatief, videocamera's bestaan nog steeds. Echter die maken ook losse bestanden, niet "1 lange film", net als een smartphone.
https://www.cameranu.nl/nl/camcorders?bgid=39342-5NQSKLAY44MJS-429631015843&gclid=CjwKCAiAz4b_BRBbEiwA5XlVViVZVf8ewd2nz2E91T_meydMK4LY2bxF6oX6iTre_sdEfDtAdVGJpBoC7tYQAvD_BwE
Griffin
3 jaar geleden
Het is jammer dat je bij de vraag niet zet om WELKE mobiele telefoon het gaat, want bij iPhone is dat vrij makkelijk te realiseren door alle gewenste opnames te selecteren en dan 'save as video' te doen binnen de photo-app... Maar elke mobiele telefoon fabrikant hanteert een andere of geen methode.

Antwoorden (1)

Dat kan met een video-edit programma.
Je downloadt er een op je PC.
Zet alle video's op je PC.
Zorgt dat de videoeditor de video's ziet en herkent.
Zet alle video's op de gewenste volgorde in de tijdlijn.
Schrijft je project naar een videobestand.
Nu heb je "1 lange film"
===
Mogelijk kan je Openshot gebruiken. Vrij simpel van opzet en gratis.
https://www.openshot.org

Je zou het mogelijk ook kunnen proberen op je smartphone, maar dit zou ik zelf afraden omdat me dat nogal vreemd lijkt werken zonder groot scherm en muis.
https://www.androidauthority.com/best-video-editor-apps-android-716248/
===
Je kan ook gewoon ervoor kiezen niet te stoppen met de opname.....
Toegevoegd op 22 december 2020 13:05: tekst
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
VS wil een opname maken, video opslaan, en daarna later met dezelfde video doorgaan met opnemen. Zoals een filmcamera ook werkt.
VS geeft zelf al aan dat alle losse filmpjes aan elkaar editen een niet gewenste optie is.
LeonardN
3 jaar geleden
VS geeft zelf al aan dat alle losse filmpjes aan elkaar editen een niet gewenste optie is. WAAR?